Najvyšší predstavitelia Poľska oslavovali v sobotu otvorenie nového – aj keď nedokončeného – kanála, o ktorom tvrdia, že lode už nebudú musieť získať povolenie Ruska na plavbu z Baltského mora do prístavov lagúny Visla, informuje Breitbart.
Podujatie bolo načasované pri príležitosti 83 rokov od sovietskej invázie do Poľska počas druhej svetovej vojny a symbolicky demonštrovalo koniec slova Moskvy o ekonomike a rozvoji regiónu, ktorý hraničí s ruskou exklávou Kaliningrad. Vláda tvrdí, že vodná cesta dáva Poľsku plnú suverenitu v severovýchodnom regióne, ktorý potrebuje investície a hospodársky rozvoj.
„Išlo o to, aby sa táto vodná cesta otvorila a už sme nemuseli žiadať povolenie od krajiny, ktorá nie je priateľská a ktorej úrady neváhajú zaútočiť a podmaniť si ostatných,“ povedal poľský prezident Andrzej Duda.
Povedal, že investícia sa vráti prostredníctvom zvýšenia hodnoty pôdy okolo nej, prostredníctvom rozvoja miest a prístavov na lagúne vďaka zvýšenému obchodu, obchodu a cestovnému ruchu.
Niekoľko tisíc ľudí s národnými bielo-červenými vlajkami sa zhromaždilo v daždi, aby sledovali, ako technická loď Zodiak II prechádza cez vodné brány, aby otvorila kanál. Zaznela štátna hymna a lode zatrúbili. Očakáva sa, že v nedeľu budú vpustené malé lode a jachty.
Líder poľskej pravicovej vládnucej strany Jaroslaw Kaczynski davu povedal, že ide o „začiatok štvrtého poľského veľkého prístavu (Elblag) a nový impulz pre rozvoj tejto krajiny“, ktorý zníži nezamestnanosť, ktorá patrí medzi najvyššie v Poľsku.
Kaczynski zdôraznil, že výstavba kanála ukazuje, že „Poľsko je skutočne nezávislý, suverénny a silný národ, na ktorom záleží. “
Kanál, vybudovaný za takmer 2 miliardy zlotých (420 miliónov dolárov), vedie cez kosu Visly, východne od Gdanska, aby umožnil lodiam plávať z Baltského mora a Gdanského zálivu do Elblagu a menších prístavov lagúny bez získanie povolenia na cestu cez ruský Pilawský prieliv. Skracuje tiež trasu z Baltu do Elblagu o približne 100 kilometrov (54 námorných míľ).
Nákladné lode však nemôžu použiť priechod, kým sa prístup k prístavu Elblag neprehĺbi na 5 metrov. Očakáva sa, že práca bude stáť 100 miliónov zlotých (21 miliónov dolárov), čo je zdrojom kontroverzií medzi národnou vládou a mestskými úradmi.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a zdieľaním pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik