Pedagóg, kňaz a bývalý novinár Karol Lovaš nám na pozadí Ježišovho života približuje sedem bolestí Jeho Matky a vlastne silu každej matky milujúcej svoje dieťa.
"Sme zvyknutí na Michelangelovu Pietu, kde sediaca Mária drží v náručí Ježišovo telo. Saudkova Pieta ukazuje stojacu matku nesúcu v rukách syna. Ježiš umrel na kríži nahý. My ho s úcty zahaľujeme. Je to záležitosť výtvarného umenia. Rimanom ani židom v Kristovej dobe nešlo o to, aby sa zločinec na kríži cítil komfortne. Saudkova Pieta ukazuje symbol kríža. Mária je na fotografii nahá. Výstižná symbolika. Keď trpí syn, trpí i matka. Keď trpia deti, trpia tiež rodičia. Keď je Ježiš na kríži nahý, Mária pod krížom jazykom symboliky - tiež. Podobne ako on, ide až na doraz. A na kožu. V tom sú tejto matke podobné všetky matky a otcovia," vysvetľuje Lovaš.
"Anjel jej sľubuje, že počne a porodí Boha. Ona mu uverí. Jej syna nazývali “opilcom, priateľom mýtnikov a hriešnikov. Bláznom.” Napokon Mária stojí pod krížom. Vie, čo je život. Poznala ho zblízka. Snáď bližšie sa už nedal. Preto nám môže rozumieť. Pozná radosti aj bolesti, ktoré život prináša. Nemala by byť len gypsovou soškou stojacou kdesi vysoko na poličke. Pochovala svojho syna. Videla ho umierať na kríži. A neprestala pri tom všetkom veriť. Viera sa začína tam, kde sa stretnú dvaja," píše Karol Lovaš.
"Na mojej farskej chodbe visí Ježiš. Za krkom má prehodený uterák. „Prečo?“ pýta sa takmer každý, kto príde. „Nechcem zabudnúť, že ani ja ten svoj nesmiem hodiť späť do ringu. Vzdať to. Borec na stene to nevzdal. Zdanlivú prehru premenil vo víťazstvo. Bezmocnosť v silu. Koniec v nový začiatok. Chlap s uterákom je kráľ! A jeho matka - kráľovná. Sedembolestná," uzatvára kňaz Lovaš.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a zdieľaním pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik