Stavba nášho najdlhšieho tunela Višňové sa ťahá už prakticky dve desaťročia. A ktovie ako dlho ešte. Ďalšia stavebná spoločnosť, ktorá sa na stavbe tiež podieľa, je totiž pred konkurzom.
Najnovšie opustila zazmluvnené rekonštrukcie na cestách prvej triedy stavebná spoločnosť zo Žiliny Tubau. Dôvodom sú finančné problémy, informujú Hospodárske Noviny.
Naposledy skomplikovali stavbu tunela Višňové nevyplatené faktúry subdodávateľom. Štát, hlavný stavbár Skanska a firma Porr v tejto kauze ukazujú na spoločnosť Tubau. Tá stavbu nakoniec musela opustiť a aktuálne mieri do konkurzu. Menším firmám na megastavbe dlhuje milióny eur.
Na Višňovom pôsobila aj spoločnosť, ktorá patrí, podobne ako Tubau, pod skupinu Danicon Holding. Ide o Cestné stavby Liptovský Mikuláš. Tie sú podľa ich šéfa Vladimíra Ondriša tiež v kritickom stave. Aktuálne sa stiahli z každého staveniska, na ktorom pôsobili. Ohrozená je tak oprava dôležitých mostov a asfaltiek.
„Firma je v úpadku a chystáme podklady, aby sme šli do konkurzu z vlastnej iniciatívy. Ak nás však niekto predbehne, budeme radi,“ uviedol pre HN šéf firmy z Liptova Vladimír Ondriš s tým, že už totiž nemajú zdroje ani na mzdy pre administratívnych pracovníkov.
Cestné stavby Liptovský Mikuláš sa pritom medzičasom premenovali na Projekt Kanskaporr. Má ísť o slovnú hračku, ktorá odkazuje na firmy Skanska a Porr.
„Je to ich dielo. Zničili dve spoločnosti. Preto spoločník považoval za vhodné zvoliť tento názov. Aby bola hneď jasná informácia, kto úpadok spôsobil, kto nesie zodpovednosť,“ tvrdí Ondriš. Ten pre vzniknutú situáciu chystá aj žalobu. V nej si za pohľadávky na Višňovom bude pýtať 15 miliónov eur.
Ďalšie nároky sa majú týkať aj škody spôsobenej jeho firmám. Ondriš tvrdil, že proti nim bola spáchaná ekonomická trestná činnosť. Porr a Skanska tvrdia, že svoje záväzky voči subdodávateľom splnili. Tubau vraj na stavbe dlhuje 15 malým firmám.
Liptovská stavebná spoločnosť pritom robila aj na veľkoplošných opravách ciest prvej triedy. Ide o 200-miliónový projekt, v rámci ktorého sa mali obnoviť stovky kilometrov dôležitých komunikácií na území celého Slovenska.
Boj o opravy tak naďalej prebieha prakticky už len medzi Skanskou a združením Doprastav – Eurovia.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a zdieľaním pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik