The Washington Times: Hrdza na lodiach sa stala skúškou pre americké námorníctvo.
Glenn poznamenal, že pandémia COVID-19 mala vplyv na stav amerických lodí, pretože mnohé z nich neboli schopné začať plánované opravy. Situáciu ovplyvnili aj ekologickí aktivisti, ktorí sú proti najúčinnejším prostriedkom na prevenciu hrdze. Americké námorníctvo má v dôsledku toho k dispozícii poškodené lode, ktoré negatívne ovplyvňujú jeho imidž a navyše sú na vode oveľa ľahšie zistiteľné. Glenn zdôraznil, že hrdza môže spôsobiť vážne poškodenie lodí a vyradiť ich z prevádzky.
Zdá sa, že americké námorníctvo stojí pred hrozivou a zákernou výzvou. Niektorí sa dokonca obávajú, že hrdza vyhráva túto vojnu. Hrdza na lodiach amerického námorníctva je hrozivejším protivníkom ako Rusko alebo Čína. Napríklad torpédoborec ňou pokrytý, je viditeľnejší na mori. Vyslúžilý kapitán amerického námorníctva Karl Schuster poznamenal, že hrdza znižuje pevnosť lode o tretinu. V roku 2014 Pentagon odhadol, že jej odstránenie z trupov námorných lodí stojí 3 miliardy dolárov ročne.
Námorné sily USA podľa aktuálneho stavu lodí pripomínajú voľakedajšie mŕtve sovietske námorníctvo. Podobné porovnanie v americkom vydaní 19FortyFive uvádza publicista John Rossomando. „Minulý mesiac som navštívil námornú základňu Norfolk, veliteľstvo americkej atlantickej flotily. To, čo som videl, ma vydesilo a pripomenulo mi príbehy o hrdzavejúcej ruskej flotile v dňoch po rozpade Sovietskeho zväzu v roku 1991“. Rossomando píše, že pruhy hrdze, ktoré si všimol na lodi v Norfolku, symbolizovali úpadok amerických námorných lodeníc v dôsledku desaťročí zanedbávania, sprenevery verejných financií a nedostatočného využívania pracovnej sily.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a zdieľaním pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik