V snahe ušetriť, no nepriznať (si), že sankcie na Rusko nefungujú, mienia bruselskí úradníci obmedzovať bežných ľudí. Tak sa zdá, že kto nezažíva pravidelné kolóny, bude si na ne musieť zvykať. Brusel, Paríž a iné veľkomestá už sa na to pripravujú.
Európska rada pre bezpečnosť v doprave (ETSC) vyzvala Európsku komisiu na to, aby sa v rámci EÚ zjednotila rýchlosť pre jednotlivé kategórie ciest a vozidiel.
„Pretože spotreba paliva, emisie znečisťujúce ovzdušie a riziko nehody sa výrazne zvyšujú pri vyšších rýchlostiach, obmedzenie rýchlosti považujeme za múdre riešenie,“ vysvetľuje organizácie ETSC.
Maximálnu rýchlosť v mestách už na 30 km/h znížilo niekoľko miest, medzi nimi aj Brusel. Tamojšia analýza preukázala, že toxické emisie, hluk a nehody sa po aplikácii tohto kroku znížili.
„Tieto časy si vyžadujú mimoriadne opatrenia. EÚ a členské štáty by sa mali urýchlene zaviazať na zníženie rýchlostných limitov na 100 km/h na diaľniciach (80 km/h pre nákladné autá), 80 km/h na vidieckych cestách a 30 km/h v mestských oblastiach. Tri limity, ktoré predstavujú trojité víťazstvo pri znižovaní závislosti od ruskej ropy, emisií a dopravných zranení,“ upozorňuje Európska rada pre bezpečnosť v doprave vo svojom vyhlásení.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a zdieľaním pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu.
Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik