Podľa prieskumu amerického mediálneho portálu MintPress Bill Gates „investoval" prostredníctvom svojej nadácie takmer 320 miliónov amerických dolárov do „produkovania“ názorov vo svoj prospech, píše rakúsky Wochenblick.
Peniaze údajne prúdili do známych amerických spravodajských vysielačov, zahraničných mediálnych skupín a zábavného priemyslu, ktoré prispôsobili celé scenáre Gatesovým záujmom. Podľa MintPress má Gates aj armádu „overovateľov faktov“, ktorí ho bránia. Finančnými stimulmi „podporuje“ vedcov vo svoj prospech.
Oplatilo sa: „Pán Microsoft“ bol počas pandémie propagovaný ako „guru očkovania". Nemá lekárske znalosti. Na druhej strane vie veľa o softvéri, a možno práve preto tak zanietene propaguje očkovanie génovou mRNA vakcínou, ktorá vysiela príkazy do ľudskej bunky ako „antivírusový program".
Počas rozvodu s Melindou mal mať údajne bezúhonný filantrop kontakty s Jeffreym Epsteinom. Nie je jasné, či sa aj on pripojil k celebritám tohto sveta v Epsteinovom „Lolita Exprese". Gatesov bezúhonný imidž by mohol dostať ďalšiu trhlinu v Indii, bašte jeho vakcínového impéria. Tamojší Najvyšší súd ho totiž vyšetruje za vraždu kvôli podanej vakcíne. Ide o prvý prípad svojho druhu na svete.
Kto platí, tomu sa darí. Vďaka tejto stratégii si Gates v posledných rokoch vybudoval mediálne impérium, konštatuje agentúra MintPress, ktorá si na mušku zobrala približne 30 000 individuálnych darov od nadácie Gates Foundation. Na portáli sú mnohé z nich podrobne uvedené. Spomínajú sa tam: CNN, NBC, NPR, PBS a The Atlantic.
V Spojenom kráľovstve sa z darov štedrého filantropa tešili: BBC, The Guardian, The Financial Times a The Daily Telegraph. Z Gatesovej „altruistickej" dobročinnosti profitovali okrem iných nemecký Der Spiegel, španielsky El Pais, francúzsky Le Monde a svetové televízne stanice ako Al-Džazíra. Všetci sa pod vidinou „finančnej odmeny“ zamerali na otázky blízke srdcu Billa Gatesa.
„Finančne dotované mediálne projekty" predstavovali 319,4 milióna dolárov. Podľa MintPress táto suma však pravdepodobne nie je konečná.. Započítané boli len priame dary samotným tlačovým organizáciám alebo projektom, ktoré bolo možné identifikovať ako mediálne kampane na základe informácií na webovej stránke Gatesovej nadácie.
Tisíce grantov, pomocou ktorých sa nepriamo financovali médiá, neboli započítané. Spoločnosť MintPress napríklad uvádza partnerstvo so spoločnosťou Viacom, ktorá zastrešuje MTV, VH1, Nickelodeon a BET. Na webovej stránke nadácie Gates Foundation sa neuvádzajú žiadne podrobnosti v tejto súvislosti.
MintPress a ďalšie médiá uvádzajú, že Gatesova nadácia zaplatila zábavnému gigantu za to, aby do jeho programov vložil informácie a reklamy a zmenil celé dejové línie v populárnych seriáloch, ako sú „Emergency Room“ („Pohotovosť") a „Law & Order“ („Zákon a poriadok"). Celé scenáre boli upravené tak, aby obsahovali okrem iného vzdelávací obsah o verejnom zdraví, prevencii HIV a šírení infekčných chorôb.
Peniaze išli aj na projekty zamerané na podporu spolupráce medzi lekárskymi odborníkmi a televíznymi scenáristami a producentmi. Podľa MintPress nadácia „nakupovala" aj z akademických zdrojov. Podľa správy sa na „vytvorenie určitého obsahu" pre známy lekársky časopis "The Lancet" vynaložilo takmer 14 miliónov dolárov. Jednoducho povedané: Gates si kúpil aj vedcov, aby podporili jeho misie, ktoré údajne vždy prinášajú úžitok ľuďom.
Financuje tiež armádu „nezávislých" overovateľov faktov vrátane Poynterovho inštitútu a Gannettu, ktorí využívajú svoje platformy na umlčanie kritikov a hanobenie nesúhlasných správ ako „konšpiračných teórií" a „dezinformácií", - uzatvára Wochenblick.
(Medzititulky red. HD.)
Vážení čitatelia, ak po prečítaní článku máte pocit, že si zaslúži, aby si ho pozreli viacerí, poprosíme vás o zdieľanie pomocou tlačidla f – zdieľať. Ďakujeme, že pomáhate šíriť názory, ktoré sa tradičnými médiami k verejnosti nedostávajú. Ak si chcete pozrieť našu aktuálnu výrobu, kliknite na stránku www.hlavnydennik.sk – ďakujeme, redakcia HD.