Za daných podmienok vie podnikať každý hlupák! Pardon, každý nie. Poslanec parlamentu a predseda strany Život Tomáš Taraba sa vo svojom statuse na sociálnej sieti pustil do fiaska župana Juraja Drobu s prímestskou autobusovou dopravou a firmou Arriva.
Juraj Droba (SaS) sa preslávil otravovaním Bratislavčanov vyvesovaním dúhových zástav po meste a bratislavskom kraji. To, ako "odborne" a transparentne vedie Bratislavský kraj ukázal škandalóznou výmenou autodopravcu, následkom čoho skolabovala kompletne autobusová doprava v kraji a to v čase pandémie a lockdownu.
Vo svojom statuse upozorňuje na príspevok krajskej podpredsedníčky pre bratislavský kraj a podpredsedníčky Únie súkromných autobusových dopravcov Dariny Mosnej. Tá vysvetľuje, ako Droba zničil autobusovú dopravu v kraji.
"Keď nastali problémy po výmene dopravcu a Arriva totálne zlyhala, po dvoch týždňoch zmätkov a deväťdňovom ultimáte, ktoré sa ešte predĺžilo, sa župan Droba postavil pred novinárov a víťazoslávne vyhlásil, že problém s prímestskou dopravou bude vyriešený, lebo Arriva a Slovak Lines si spolu sadli za rokovací stôl," pripomína Mosná.
No katastrofa pokračuje ďalej, upozorňuje podpredsedníčka. "Spoločnosti oznámili, že k dohode nedošlo a spolupráca sa nekoná. Prišla ľadová sprcha."
Čo nám táto kauza Arriva ukázala? pýta sa Mosná a vysvetľuje: "Že okrem zabezpečenia prímestskej dopravy nákupom služieb od tzv. monopolných dopravných firiem formou verejných obstarávaní, sú tu ešte dve možnosti, o ktorých Droba zjavne ani nerozmýšľal," vraví politička.
Podľa nej je tu možnosť vytvoriť vlastný dopravný podnik majetku župy alebo veľké verejné obstarávenie rozdeliť na menšie celky a sprístupniť ho menším dopravcom.
Taraba dáva tiež do pozornosti jej vecné a krátke vysvetlenie toho, čo Droba v tejto oblasti spravil. "Dať súkromníkovi zmluvu, kde sa mu zaviažete pokryť všetky výdavky plus zisk, nie je ničím iným len tunelovaním," poukazuje na otrasný spôsob poslanec.
Mosná vysvetľuje, že náklady na prevádzku prímestskej prepravy sa skladajú s preplatenia nákladov firmy vykonávajúcej prepravu a primeraného zisku. "Teraz už chápete, prečo je tento biznis taký lukratívny? Ktorý podnikateľ by nechcel mať istotu preplatenia nákladov a zaručený zisk minimálne po dobu desiatich rokov?" Kladie otázky Mosná.
A Taraba celú vec sarkasticky uzavrel. "Ak Vám niekto uhradí všetky výdavky a ešte Vám zaplatí aj prihodený zisk, takto podnikať vie každý hlupák. Pardón, každý nie. Tých, ktorých vybral Droba, to očividne nevedia. Medzitým si ich vybrali aj v ďalších krajoch pod kuratelou OĽaNO, veď sú dobrí. Chodí každý tretí autobus!"
Vážení čitatelia, ak po prečítaní článku máte pocit, že si zaslúži, aby si ho pozreli viacerí, poprosíme vás o zdieľanie pomocou tlačidla f – zdieľať. Ďakujeme, že pomáhate šíriť názory, ktoré sa tradičnými médiami k verejnosti nedostávajú. Ak si chcete pozrieť našu aktuálnu výrobu, kliknite na stránku www.hlavnydennik.sk. Ďakujeme, redakcia HD.