Prvé mediálne výstupy v súvislosti s novým variantom koronavírusu označovaným ako omikron sa v slovenských médiách začali zjavovať v piatok 19. novembra. Do konca novembra bolo k tomu publikovaných spolu viac ako 2200 mediálnych výstupov. Vyplýva to z analýzy Fakulty masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave.
„Najväčšia interakcia publikovaných príspevkov na sociálnych sieťach bola zaznamenaná v sobotu 27. novembra, keď ich bolo spolu viac ako 56.000. Celkovo evidujeme viac ako 130.000 sociálnych interakcií,“ informoval autor analýzy Peter Krajčovič. Vo výsledkoch vyhľadávania sa výraz omikron začal objavovať od 26. novembra. „Tento výraz vyhľadávali Slováci najviac 27. novembra o 19.00 h.“
Podľa Krajčoviča zaujímavé výsledky prináša analýza záujmu vo vyhľadávaní výrazov lockdown a očkovanie. „Výraz lockdown Slováci najčastejšie vyhľadávali 24. novembra v popoludňajších hodinách, teda deň pred začiatkom dvojtýždňového lockdownu, ktorý vyhlásila Vláda SR. Záujem o vyhľadávanie však pomerne rýchlo klesol.“
V prípade očkovania možno podľa analýzy sledovať výraznejšie striedanie záujmu vo vyhľadávaní. Najväčší záujem bol 15. a 18. novembra. Za posledných sedem dní boli v súvislosti s očkovaním najčastejšie vyhľadávané výrazy „očkovanie covid“ a „očkovanie bez registrácie“. Najväčšiu zmenu vo vyhľadávaní zaznamenal dopyt „500 eur za očkovanie“, najviac ho Slováci hľadali 27. a 30. novembra.