Daniel Landa (53) nedávno poskytol rozhovor TV Slovan. Redaktori sa s ním rozprávali o tom čo je Blanícky manifest a ako vidí súčasnú pandemickú situáciu, ktorú tu prežívame
Blanícký manifest. Touto petíciou chceli v Česku politikom oznámiť, že ich kroky cez pomyselnú červenú čiaru už sú považované za útok na občana. "To v nás začína vytvárať určitú škaredú emóciu a že množstvo ľudí tým skutočne trpí. Hovoril som si - keby to vedeli, tak sa takto nesprávajú." Vysvetľuje Landa. Keď mala petícia 20 tisíc podpisov, priniesli ju do parlamentu a priviedli sme aj niekoľko špecialistov, aby kompetentným oznámili, čo tento pokus o vtip urobí národu. "Nebolo ťažké prehovoriť ich," odpovedá Landa na otázku: "sú to statoční ľudia, na ktorých to celé dolieha jednak ako na odborníkov, tak na ľudí, ale aj na rodičov."
"Pred pandémiou bol považovaný za jedného z naväčších odborníkov doma, i na medzinárodnej pôde," upozorňuje Landa: "veď je to profesor, ktorý má tri a pol tisíca citácií a takých ľudí už treba brať vážne. Okamžite ho prehlásili za dezinformátora, čím ho veľmi poškodili." Napriek tomu si Dr. Beran stojí za svojím, pretože vie, čo hovorí. Odborníci sa totiž pýtajú na jedno a politici si tvrdia svoje. "Chlapci sa opili mocou a nás ignorovali." Konštatuje Landa a priznáva, že sa z toho sám musel chvíľu spamätávať.
Blanícký manifest končí prehlásením, že Česi sú potomkami Husitov. A to znamená: že: "keď nám budete dlho skákať po hlavách hrozí, že sa ten husitský duch prebudí." Z očkovania však podľa Landu ide toľko peňazí, že si môžete zaplatiť aj médiá. "My sme toto chceli torpédovať. Keď sme obchádzali ľudí s Blaníckym manifestom, prišiel nejaký pán, ktorý pozná nejakého profesora Žďárskeho. Ten v čase, keď testy stáli tri a pol tisíca korún, zohnal testy za tristo korún. Chceli sme otestovať, ako vláda k tomu pristúpi. Priviezli sme jej toho Dr. Žďárskeho s tým, že on otestuje ľudí za tri stovky a oni ho vyhodili."
ale robil to, aby ľudia videli, že to je podvod. Že to celé stojí na peniazoch. "Je totiž rozdiel, či vám niekto núka testy za tri a pol tisíca a trvá to dva dni," ozrejmuje Landa: "alebo to urobí hneď za tri stovky." Kto v ČR je ešte na strane zdravého rozumu? D. Landa okrem I. Csákovej menuje Libora Matějčíka z Motorbandu, či R. Horký z Kamelotu. A tu sa presne ukazuje metóda cukru a biča. "Trošku sa uvoľnili opatrenia a všetci sa vrhli na koncertovanie, ľudia tam mohli ísť otestovaní, v rúškach a pri opatreniach, ale málokto povedal, že za týchto podmienok ja hrať nebudem." vysvetľuje Landa a za seba dodáva: "Ja nebudem hrať, kým moja krajina nebude slobodná, alebo kým mi moji fanúškovia neukážu, nepostavia sa proti tomuto chaosu. Pretože to sme si potom nerozumeli."
"Keď u nás uvidím bojovníkov, ktorým sa to nepáči, bude mi jasné, že to sú ľudia, ktorí pochopili moje texty." vysvetľuje Landa. Landa je autorom niekoľkých veľmi úspešných muzikálov a teda často hovorí aj o mýtických bytostiach, akými sú povedzme rusalky, vílach, Blaníckych rytieroch. To však v rámci slovanských tradícií nie je nič neobvyklé. "Som dedič tejto krajiny. Preto sa držím bohatstva tejto krajiny. Mali sme tu kvádov, markomanov, keltov a to všetko je dedičstvo tejto krajiny. To, že naši predkovia si vizualizovali dušu stromu do elfov a podobne, to nie je nič zvláštneho. Je to naše dedičstvo a že naň niekto zabudol, to mňa vôbec nezaujíma." Vysvetľuje Landa: "Naopak. Ľudia by sa znovu mali naučiť milovať svoju krajinu a vnímať ju, ako živú bytosť."
"To, čo my považujeme za hrôzu, to je iba začiatok." Nepoteší nás D. Landa: "To vlastne ešte nezačalo. Ale keď sa rozprávame o Blaníckych rytieroch. Skúsme sa opýtať, čo nám tá povesť chce povedať." Povesť je o hore, skale, v ktorej sú rytieri, ktorí nás prídu zachrániť. Skalu vnímajme, ako zatvrdlú dušu. Naše duše su zatvrdnuté materiálnom. Takže keď nám bude najhoršie, prebudí sa v tej skale rytier. A rytiera rytierom robia cnosti. Preto treba vrátiť do hry hodnoty. "Aby sa v nás prebudili rytieri - ušľachtilé a cnostné bytosti a keď sa vo všetkých z nás prebudia, tá skala praskne, rytieri môžu vyjsť a zachrániť krajinu." vysvetľuje Landa: "Mojou hlavnou úlohou je, prebúdzať v ľuďoch to najušľachtilejšie."
Keď podľa Landu totiž politici uvidia, že sa rodí reálna sila, musia si povedať, že takto nám "stúpať na krk" veľmi nemôžu. Veď aj ten Blanícký manifest hovorí, nech vládnu, ale nech po nás nešliapu. "Ja verím," nádejá sa Landa: "že keď uvidia, ako to mohutnie, že to vzdajú. No a ak to nevzdajú, budeme musieť zvoliť plán B. A o tom rozhodne hovoriť nebudem."
"Zvolili sme stratégiu vtedajších Husitov. Chodíme po krajine a komunikujeme. Prebúdzame vieru nie cez náboženstvo, ale prebúdzame vieru, aby vznikla nejaká energia, rovnaká potreba. Niečo, čo ľudí spája. Po Čechách s levom, na Moravu s orlicou, prebúdzame tieto archetypálne symboly." vysvetľuje Landa. Vysvetľujú tak ľuďom, čo tieto symboly znamenajú. Že lev je bojovník za všetkých, nie až keď už je zle jemu, že orlica neznesie vajíčka pre nejakého iného dravca, ale aby sama vychovala zdravé, mocné potomstvo. "A aby sme boli tí rytieri, nie nejakí lúpežníci, okamžite to celé lemujeme zásadami rytierskosti." dodáva Landa a menuje štrnásť zásad rytierstva.
Veď na Slovensku sú muži pomaly na módnych prehliadkach a v kaviarni ... Aj na to má Landa odpoveď - treba ich prebudiť. "Hovoriť s nimi. Potrebujú vidieť nejakú silu, aby sa k nej mohli pridať. Preto neorganizovaná skupina nahnevaných demonštrantov nemá žiadnu šancu. To je kŕdeľ husí. Aj oni vedia zapáliť auto, ale to len škodí spoločnosti a nedosiahne nič. Naopak - prídu tanky. Ak nebudú stačiť slovenské, pomôže EÚ, posily a bude po všetkom."
Landa tvrdí, že my tu máme obyvateľov. "Milovať svoj národ znamená na vlastných rukách ho pozdvihnúť čo najvyššie. Ľudí, ktorí toto robia, treba pospájať a vysvetľovať tú povznášajúcu emóciu, ktorú treba zväčšovať." Objasňuje Landa. Aby uprostred toho obyvateľstva začal znovu existovať národ. "Teda rodina - rod - náš rod - národ. A to teraz nie je. Globálna sila odtína naše korene. Aby sme nemali kontinuitu s dávnymi časmi a aby cez nás neprechádzala kontinuita do budúcna."
A to Landa ukazuje na svojom príklade. "Keby mňa moja žena, česká vlastenka nemeckého pôvodu odhovárala, aby som do toho nešiel, ako veľmi sa o mňa bojí, ako môžeme byť radi, že sme zabezpečení, tak ma oslabuje. Dnes bojujú ženy a muži sa skrývajú za ich sukňami. Je treba otočiť to." tvrdí Landa.
Landa sa po celý život snažil niečo pre národ robiť. Založil Templáře, pretože vedel o "moslimskej invázii", len ju nevedel definovať, no asi na to ešte v tom čase nedozrel čas. Ten covid bol fackou, ktorá prebudila viacerých. "Tu ale niekto láme posledné zvyšky národa a to je tá facka, ktorá ma núti odložiť gitaru a je čas zjednocovať a prebúdzať. A zatiaľ nemám nič iného v pláne." vyznáva sa Landa.
"Som tu aj preto, aby sme otvorili Zlatý špendlík Slovensko. Aby sme rozozneli poplašný zvon tých štrnástich pre naše kraje univerzálnych rytierskych hodnôt a aby sa táto anketa (www.zlatyspendlik.cz, pozn. red.) začala pýtať aj slovenských mužov a žien. Kto je ako pripravený brániť Slovensko." vysvetľuje Landa. Slovenské deti Češtine rozumejú, české deti Slovákom nie. Niekde sa stala chyba, ale podľa Landu sa naše dva národy ešte budú veľmi potrebovať.
Ak sa chcete vyjadriť, ak sa chcete s čitateľmi podeliť o svoje pocity a názory - využite naše „blogovisko“. Ak sa nehanbíte za svoju identitu, ak si myslíte, že viete svojim názorom osloviť a ak dodržíte etické princípy tvorby blogera - náš priestor na stránke hlavnydennik.sk je aj váš!