Ľudia zo záchranných služieb, teda posádky sanitiek sa stretávajú so všeličím. Nemocnice sa plnia covidovými pacientmi a posádky majú čo robiť s ľuďmi s vážnymi diagnózami. Nemali by sme ich preto zneužívať na niečo, na čo nie sú určené. Na sociálnej sieti o to žiadajú práve slovenskí záchranári.
"Denne nám rastú počty volaní, týkajúcich sa ochorenia COVID-19, aj zásahov záchrannej zdravotnej služby u pozitívnych pacientov." Informuje stránka s tým, že aktuálne presiahli hranicu 300 zásahov u takýchto pacientov denne. "Ide o najvyššie čísla od marca tohto roka." Žiaľ, väčšina z týchto pacientov končí v nemocnici.
Podľa stránky sa opakuje situácia z prvej a druhej vlny pandémie. Volajúci si tiesňovú linku "mýlia" s infolinkou. "Máme volania, ktoré sa týkajú objednania na test, príznakov ochorenia COVID-19, čo robiť v karanténe a ako si vybaviť PN." Pripomínajú, že toto sú informácie, ktoré si musí volajúci dohľadať inde a zbytočne zaťažujú záchranárov. "Opakujú sa aj prípady pozitívnych pacientov, ktorí nekonzultujú zdravotný stav so všeobecným lekárom, prípadne žiadajú operátora tiesňovej linky 155, aby im sanitka priviezla lieky. To nie je úlohou záchranárov.
Niektorí volajúci reagujú na otázky operátorov nervózne a považujú ich za zbytočné. "Každý operátor tiesňovej linky sa musí pýtať okrem detailných otázok aj na priamy zdravotný stav aj na epidemickú, či cestovateľskú anamnézu." Píše sa na stránke. "Jednoducho povedané, pýtame sa na COVID, príznaky, aj očkovanie. Robíme to zaistienie bezpečnosti zasahujúcich posádok a nemocničného personálu. Ak vedia o pozitivite vopred, môžu sa na to pripraviť. Ak nevedia, sú vystavení riziku.
Ak sa chcete vyjadriť, ak sa chcete s čitateľmi podeliť o svoje pocity a názory - využite naše „blogovisko“. Ak sa nehanbíte za svoju identitu, ak si myslíte, že viete svojim názorom osloviť a ak dodržíte etické princípy tvorby blogera - náš priestor na stránke hlavnydennik.sk je aj váš!