Situácia okolo nového regionálneho autobusového dopravcu v Bratislavskom kraji - spoločnosti Arriva je "mega faux pas". Počas štrkového bratislavského mestského zastupiteľstva to vyhlásil primátor hlavného mesta Matúš Vallo.
Prímestská autobusová doprava v BSK, ktorú od začiatku tohto týždňa zabezpečuje nový dopravca Arriva, funguje v zredukovanom rozsahu. Dôvodom problémov s vypravovaním spojov podľa platných cestovných poriadkov zostávajú chýbajúci vodiči. Novému dopravcovi podľa BSK chýba približne sto vodičov, píše portál cas.sk.
Zverejnené cestovné poriadky na webe dopravcu potvrdzujú, že výpadky postihnú najmä linky v okolí Pezinka a Senca, zrušenie sa dotklo prvých ranných a posledných večerných spojov. Podľa portálu imhd.sk sa pri porovnaní s pôvodnými grafikonmi zrušilo približne 43 percent spojov (z 1781 pôvodne plánovaných bolo zrušených 767).
Spoločnosť Arriva vyplatí každému vodičovi, ktorý podpíše zmluvu do 26. novembra a začne voziť cestujúcich v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK), náborový príspevok 4-tisíc eur. „Náborový príspevok v rovnakej výške dostanú aj tí zamestnanci, vrátane vodičov, dispečerov a garážmajstrov, ktorí zabezpečujú prímestskú autobusovú dopravu od 15. novembra," uviedol zástupca dopravcu v tlačovej správe.
To, že pod tlakom nedostatku vodičov zvýšil nový dopravca náborový príspevok až na 4000 eur, mení podľa primátora Valla trh v celej Bratislave.
"Veľmi nás to znevýhodňuje a začína sa cenová vojna, na ktorú môžeme len všetci doplatiť," skonštatoval Vallo. Poukázal tak na mestský Dopravný podnik Bratislava (DPB), ktorý taktiež hľadá nových vodičov autobusov.
Pre zabezpečenie komfortnej prevádzky by ich potreboval prijať zhruba 60. V sobotu (20. 11.) chystá aj náborový deň vo vozovni Jurajov dvor. DPB tak ako Arriva bojuje o nových vodičov rôznymi benefitmi.
Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba na pondelkovom rokovaní so zástupcami spoločnosti Arriva dal dopravcovi čas do konca budúceho týždňa na to, aby problém do veľkej miery vyriešil. Zároveň avizuje, že ho za výpadky spojov neminú vysoké sankcie.
BSK s Arrivou ako víťazom tendra podpísal zmluvu na desať rokov za vyše 330 miliónov eur.
Na sociálnej sieti sa ozval aj jeden z bývalých vodičov Slovak Lines: "Ako bývalý vodič, ktorý jazdil 3 roky pre SL, som aj s kolegami už pred pol rokom, keď sa šuškalo o Arrive hovoril že to bude totálna katastrofa... nečakal som že až takáto, ale katastrofa. Ale poďme kritizovať konštruktívne. Prvý problém je z môjho pohľadu samotné meno firmy. Vodiči sa medzi sebou bavia a pri predstave zrážok zo mzdy za upratovanie, spotrebu, ustrojenie a ja neviem čo všetko ešte, rozhodne neplánujem prestúpiť. Druhý problém je čas. Vážne 15.11.? Mesiac a pol do sviatkov? Takže bez nároku na dovolenku... Tretí problém sú "autobusy" alebo teda SOR... !!!!!!!!MANUÁL!!!!!!... Byť v práci väčšinu času v kolóne za volantom autobusu znamená stále radiť. Len pre zaujímavosť, ak som v SL bral záložák nič iné ma nezaujímalo len ako ide stlačiť spojka a zaradiť rýchlosť. Prípadne si preverte koľko ľudí išlo PN s lakťom alebo kolenom. Vďaka manuálom," uzavrel vodič autobusu.