Včera sme vás informovali o podozrení, ktoré sa objavilo na sociálnych sieťach. Užívatelia vo vizuáli, prezentujúcom Matovičovu daňovú reformu spoznali vizuál iného projektu. Dnes MF zverejnilo svoju reakciu práve na tieto podozrenia.
Topky oslovili ministerstvo financií na čele s I. Matovičom, aby nám povedali, ako celý vizuál vznikol. Ten vraj robili na ministerstve financií. "Neobjednávali sme si žiadnych copywriterov ani agentúry. Sami sme vymysleli vizuál, nafotili sme ho a graficky spracovali, čím sme ušetrili množstvo verejných peňazí," odpovedá ministerstvo.
"Na internete si vyhľadajte pojmy dieťa, tieň a sen. Nájdete desiatky podobných kampaní a vo fotobankách stovky takmer rovnakých obrázkov. Podobnú kampaň mal dokonca Unicef," bráni sa rezort. To podľa ministerstva potvrdzuje, že podobná kampaň môže napadnúť hocikomu.
"Je podľa nás naopak pozitívne, že vnímame potreby detí rovnako, ako neziskové organizácie, ktoré sa venujú práve im. Kampaň sme dokonca aj sami nafotili. Obe deti sú zo Slovenska, stenu, na ktorú pozerajú, nájdete v Slávičom údolí a skutočný je aj plyšový macík v ruke dievčatka," doplnil rezort.