Matovičova prezentácia daňovej revolúcie nenechala ľahostajnými súčasných politikov ani exposlanca Karola Farkašovského. Ten na sociálnej siete zverejnil svoje postrehy pod írečitým titulkom: Slovenský Hollywood – daňová revolúcia.
Píše, že : „každej reforme predchádza v normálnej krajine seriózna analýza. Slovensko je svetovou výnimkou. Nám stačí obligátna formulka „lebo Fico, lebo kradli, lebo prázdna špajza“. A - ja veľký financmajster to teraz napravím. Predstavím svoje subjektívne, rýdzo amatérske pocity a dojmy /pojmy nie sú dôležité ani podstatné/ a daňová revolúcia sa môže začať.“
Marketingovo je prezentácia ozaj vymakaná a plánovaná ako mediálne sústo na trikrát. Karol Farkašovský dodáva: „veď minister už dávno nebol v televízii, veľmi ho nepozývajú a mediálne ego trpí. Treba to náležite využiť. Dokonca tak, že priamo počas predstavovania revolučnej daňovej eseje sa o jej aktérovi natáča dokumentárny film. Zažili sme už všeličo, ale takú parádu - Slovenský Hollywood, sme tu ešte nemali.“
Koaliční partneri - vrátane ministra hospodárstva - o daňovej revolúcii netušia zhola nič. Zrejme to neprekáža, lebo Matovič ju vymyslel drží kasu a všetko bude tak ako povie. Pokračuje Karol Farkašovský: „stratégia je okukaná. Najprv to vykričíme von a potom budeme v koaličnej kuchyni variť to, čo sme už vykričali. Zaútočíme na koaličných partnerov cez emócie národa. Ako pri voľbách. Žiadne rácio iba hra na city. Vtedy to bola vila vo Francúzsku a dve poštové schránky na Cypre. Stačilo to. Národ to „zožral“ aj s navijákom.“
Matovič pri predstavení daňovej revolúcie žongloval s miliónmi ako pri slávnej očkovacej lotérii. Toto dáme, tu zoberieme, toto dáme cash, toto dáme kartou, všetko pre deti, pre talenty, pre krúžky...a medzitým len tak šup 29 % daň. A hotovo.
Jediným pozitívom je, že chce ubrať z výdavkov na zbrojenie. No armáda už toho dostala viac ako dosť, takže sa bez problémov môže uskromniť. Hoci sa jej to veľmi páčiť nebude. Minister Naď to určite dostane vykompenzované z inej strany.
Karol Farkašovský sa ale pýta: „čo povedia na toto daňové blúznenie banky, poisťovne, primátori miest, starostovia obcí, zamestnanci verejnej správy....potešenie na ich strane bude horko trpké. Poznajúc nefungovanie systému môžeme čakať, že čierny Peter zostane ako vždy v rukách slovenského občana. Že to celé postupne marketingovo zbledne, že bublina spľasne, že sa to rozplynie. Že ostane natočený dokumentárny film v hlavnej úlohe s daňovým revolucionárom. Film odvysiela servilná RTVS a dosiahne sledovanosť očkovacej lotérie. A všetci budú mať pocit dobre vykonanej práce a zmysluplne investovaných peňazí.“
Ostáva však principiálna otázka – prečo máme my všetci hrať komparz v tomto pokusnom a lacnom „slovensko – hollywoodskom trháku“.