Brusel stupňuje požiadavky na automobilky. Alkoholový imobilizér sa dá oklamať
15 | 10 | 2021 I Ján Papuga
Od polovice budúceho roku by mali výrobcovia áut umožniť dodatočnú montáž alkotestorov do vozidiel a poskytnúť oprávneným osobám na to všetky podklady, informuje pravda.sk.

Podľa EÚ alkoholové imobilizéry zvyšujú bezpečnosť, pretože zabraňujú opitým vodičom viesť vozidlo. Tieto zariadenia nie sú  povinné, ale únia chce, aby sa mohli inštalovať do automobilov dodatočne. Má to byť od roku 2024.

Ako to má fungovať? Alkoholový imobilizér musí byť v stave, že automobil sa bez jeho použitia nesmie dať naštartovať. Auto sa spustí po dychovej skúške v prípade, že neidentifikuje použitie alkoholu.

Absurdný nápad. Ochrana pred emisiami z áut môže zvýšiť emisie
Plánuje sa veľká zmena.Elektromobily budú môcť jazdiť na cestách rýchlejšie ako autá so spaľovacími motormi. Túto informáciu priniesol portál autonoviny.sk. Čítať ďalej
11 | 10 | 2021 | Ján Papuga

Alkoholový imobilizér sa dá ľahko oklamať

Predstavme si však na Slovensku veľmi reálnu situáciu: vodič s alkoholom nad tolerovanou hranicou požiada niekoho, aby „fúkal“ za neho. Alkoholový imobilizér vzorku akceptuje, motor sa naštartuje a následne sa obaja vymenia. Počas jazdy už imobilizér nekontroluje alkohol v dychu. Imobilizér nesmie ovplyvniť motor v chode ani pohybujúce sa vozidlo. Takto sa to píše v návrhu Európskej komisie.
Európska komisia nerieši nedostatky

Využitie zástupného „darcu“ dychovej vzorky komisia ignoruje. Zrejme sa odvolá na morálku takéhoto darcu. Takže sa de facto takýmto nariadením nič nemusí zmeniť. Ale to je v prípade viacerých návrhov EÚ. Nehovoriac o tom, že bez povinnosti zavedenia alkoholových imobilizérov je táto ich snaha iba byrokratickým zásahom.

Z nás otrokov robiť nebudete! Odkazuje Schlosár do Bruselu
Naťahovaniu sa o to, či sú zákony Európskej únie nadradené tým národným urobil rázny koniec poľský Ústavný súd. Ten totiž rozhodol, že právo Európskej únie nie je nadradené poľským zákonom! Čítať ďalej
11 | 10 | 2021 | Jozef Uhlarik


Možno uvažovať o tom, že pred každým využitím testera by sa napríklad vodič mohol biometricky identifikovať. Tým pádom by sa mohli do áut montovať ďalšie senzory a ich cena by mohla veselo naďalej rásť, čo by iste všetci zákazníci „ocenili“. Nehovoriac už o ďalšej strate súkromia.
Nedoriešený nápad

Ako bude vyriešené využívanie systému štart-stop sa v povrchnom návrhu Európskej komisie nespomína. Situácia, že vodič by mal absolvovať kontrolu dychu po každej jeho aktivácii je  v praxi nerealizovateľná. Aspoň nie so súčasnou generáciou alkoholových testerov. Pravdepodobne by to išlo vyriešiť tým, že dychová skúška by bola nutná vždy, ak je motor vypnutý nejakú vopred stanovenú dobu. To však európsky zámer nerieši. Stačí mu efekt pre verejnosť: imobilizéry zachránia ľudí.

Historický moment pre Európu: Poľsko vzdoruje Bruselu, zachováva si svoju legislatívnu nadradenosť
Štáty Európskej únie sú znepokojené z verdiktu poľského ústavného súdu, informujú spravy.rtvs.sk. Jeho verdikt spochybnil nadradenosť európskej legislatívy nad poľskými zákonmi. Čítať ďalej
08 | 10 | 2021 | Ján Papuga

Nenaštartovanie auta môže ohroziť život

Predstavme si inú situáciu: Čo robiť, ak napríklad v prípade úrazu niekde na samotke v lese  bude k dispozícii iba šofér, ktorý si vypil pivko. Zraneného naloží a následne auto jednoducho nenaštartuje.

Záchrana životov na cestách je prioritou každého štátu. Ale riešiť ju nedokonalými, nedotiahnutými, ťažko realizovateľnými a nákladnými nariadeniami, ktoré sa dajú obísť, je typické pre európskeho molocha.