Farmafirma to myslí vážne: Buď ovca a nechaj sa zaočkovať! ( Edith Brötznerová)
Komentár Edith Brötznerovej (Report24)
Po chytľavej melódii "Baby, nechaj sa zaočkovať" už niekoľko týždňov koluje po sociálnych sieťach ďalšie posolstvo: "Buď ovca a nechaj sa zaočkovať!".
Po tom, čo sme si na rôznych kanáloch sociálnych médií všimli odznak spoločnosti Pfizer, na ktorom šesť oviec v červených plášťoch Supermana obklopuje inú (čisto bielu) ovcu s nápisom "Som očkovaný - Chránim teba a seba - A vy?" obrátili sme sa o vysvetlenie priamo na spoločnosť Pfizer. A Pfizer v Nemecku podal pre tento veľmi zvláštny odznak vysvetlenie.
To, čo spočiatku vyzeralo ako sarkastická správa alebo zlý vtip – „očkované ovce“, spoločnosť Pfizer Nemecko prostredníctvom mailu prekvapivo potvrdila ako fakt - ako oficiálne vydaný odznak.
„Označkovanie“ očkovaných
Zaujímavý detail na okraj: Podľa informácie spoločnosti Pfizer odznaky sa rozdali do ordinácií lekárov a do lekární, a to ešte PRED prepuknutím pandémie.
Okrem toho sa v e-maile Pfizeru uvádza: "Nosením odznakov by mali ľudia hneď na prvý pohľad rozpoznať, že ich náprotivok je očkovaný.“
„Stádová imunita“
Na doplňujúcu otázku, na aké očkovanie sa malo odznakom ešte pred prepuknutím pandémie upozorniť, Pfizer neodpovedal. A prečo sa ako motív použila práve ovca? Farmafirma to podľa vlastného vyjadrenia použila ako symboliku pre „stádovú imunitu“.
Nebol to dobrý nápad
Je všeobecne známe, že odznaky na identifikáciu osôb neboli nikdy v histórii dobrým nápadom. O tom, či sú takéto odznaky vôbec únosné z hľadiska nariadenia EÚ o ochrane osobných a zdravotných údajov, posúďte sami.
Marketingový tím spoločnosti Pfizer pravdepodobne netušil, že ovca sa často používa v hovorovej reči v urážlivom kontexte a označuje dobromyseľného, no hlúpeho človeka, jednoducho hlupáka,
dodáva na záver Edith Brötznerová v Report24.