Odborníci o očkovacej lotérii: "Je to premrhaná príležitosť, utvrdí v Slovákoch pocit sprisahania"
14 | 08 | 2021 I Diana Zaťková

Očkovacia lotéria v ľuďoch vyvoláva pocit, že si ich štát chce kúpiť. Nie je to práve najlepší „marketingový ťah“, zhodujú sa marketingoví odborníci. Podľa nich si politici mohli zvoliť iný, efektívnejší spôsob, píše denník Pravda.



Odborníci nepredpokladajú veľký úspech

Forma finančnej motivácie dokáže na očkovanie presvedčiť až 20 percent nezaočkovaných ľudí, ale, naopak, ďalších 20 percent odradí. „Lebo sa v nich utvrdí pocit o systémovom sprisahaní na pozadí. Skrátka to, čo si o očkovaní myslia už aj doteraz,“ tvrdí Peter Kontra z marketingovej agentúry Wiktor Leo Burnett.



Podľa výskumu Ako sa máte, Slovensko by mohla očkovacia lotéria presvedčiť na očkovanie len menej než sedem percent Slovákov, ktorí sa zaočkovať doteraz nedali.

„Ak sa na lotériu pozeráme ako na komunikačný nástroj, tak zatiaľ úplne absentuje informačný rozmer týkajúci sa samotného očkovania. To sa spomína len ako vstupenka do výhernej šou a to je v projekte s takýmto rozpočtom z verejných zdrojov premrhaná príležitosť,“ myslí si Veronika Deckerová, riaditeľka agentúry Bison & Rose Slovensko.

Očkovacia lotéria sa v Česku skončila v tichosti. Vládu vyšla na státisíce
Lotéria o mobilné telefóny iPhone či značkové tenisky, ktorá mala Čechov nalákať na očkovanie proti covidu, sa v tichosti skončila. Redakcii iDNES.cz koniec odmien k 31. júlu potvrdil hovorca ministerstva zdravotníctva Daniel Köppl. Čítať ďalej
06 | 08 | 2021 | Tibor Sipos


Zuzana Ďurčeková, prezidentka Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), si zase nemyslí, že táto kampaň má šancu motivovať odmietačov vakcín.
Nie je to ten najlepší nástroj

Podľa Miroslava Ondovčíka, strategického plánovača zo Zaraguzy, nie je očkovacia lotéria ten najsprávnejší spôsob. „Z prieskumov vieme o konkrétnych emocionálnych bariérach voči očkovaniu a finančná motivácia na ne nijakým spôsobom neodpovedá. Preto si myslím, že čísla zaočkovanosti sa vďaka lotérii zvýšia iba o jednotky percentuálnych bodov,“ tvrdí odborník.

Peter Darovec, kreatívny riaditeľ Istropolitana Ogilvy, vysvetľuje, že očkovacia lotéria nie je tým najsilnejším nástrojom, ktorý má štát k dispozícii. Podľa neho sa dá pochybovať o jej masovom účinku.

Očkovacia lotéria je určená len zaočkovaných občanov, preto je diskriminačná, upozorňuje SNS
Očkovacia lotéria rozpútava stále poriadne vášne nielen medzi pospolitým ľudom, ale i politikmi. Najnovšie sa šéf SNS Andrej Danko. So straníkmi takéto „nekonvenčné“ riešenie odmieta a podporuje aktivity nespokojných ľudí. Čítať ďalej
06 | 08 | 2021 | Jozef Uhlarik


Dodáva a upozorňuje, že nemusí byť vhodné vťahovať do živého vysielania ľudí, ktorí si to neprajú, a podmieňovať tým ich výhru. „Je to celkom zbytočné stavanie bariéry tam, kde by vstupný prah mal byť nastavený čo najnižšie,“ zakončil Darovec.
Koľko ľudí priláka?

Sociológ zo Slovenskej akadémie vied Robert Klobucký si myslí, že štát by mal skôr vymyslieť lepšie dôvody, aby v ľuďoch vyvolal pocit potreby očkovania. "Kompetentní by nemali vyvolávať v ľuďoch pocity sociálne slabých jedincov, ktorí sa majú zaočkovať len z dôvodu neistého finančného zárobku."

Lotéria bude stáť 26 miliónov eur. Matovič ju presadil napriek negatívnym výsledkom v iných štátoch
Analytici z Útvaru hodnoty za peniaze na ministerstve financií zhodnotili očkovaciu lotériu. Minister financií Igor Matovič ju presadil napriek negatívnym výsledkom v iných štátoch. Tie očkovaciu lotériu, ako motivačný benefit už aplikujú.... Čítať ďalej
05 | 08 | 2021 | Gabriela Fedičová


Odborníci z marketingu iba ťažko odhadujú, koľko nerozhodnutých ľudí presvedčí Matovičova lotéria. HD už pred pár dňami
Politológ má o očkovacej lotérii jasný názor: "Matovič iba plytvá peniazmi nás všetkých! Je to fiasko"
Politológ Jozef Lenč zhodnotil možný dopad Matovičovej očkovacej lotérie ako veľké fiasko. V rozhovore pre Plus JEDEN DEŇ sa vyslovil, že minister financií iba plytvá peniazmi daňových poplatníkov. Čítať ďalej
09 | 08 | 2021 | Diana Zaťková
názor politológa Jozefa Lenča, v ktorom hovorí:

„Ak sa môžu do lotérie zahlásiť aj ľudia, ktorí už sú zaočkovaní, tak nebudeme vedieť, koľko nových ľudí sa zaočkovalo vďaka tomuto nápadu. Nikdy sa nedozvieme, či  cena, ktorú to bude Slovensku republiku stáť, bude nejakým spôsobom premenená do zaočkovaných ľudí, a tým do splnenia cieľa, ktorým je s veľkou pravdepodobnosťou dosiahnutie kolektívnej imunity,“ upozorňuje Lenč.

http://www.hlavnydennik.sk/2021/08/12/matovicova-ockovacia-tragedia/
Ochota k očkovaniu klesá

Podľa prieskumu spoločnosti Mnforce a SAV počet ľudí ochotných dať sa zaočkovať klesá. Ešte v máji odmietalo očkovanie takmer 31 percenta opýtaných, v júli tento počet vzrástol o takmer šesť percentuálnych bodov.

Profesionáli z marketingu by však uvítali lepšiu komunikačnú kampaň. „V prvom rade nám žalostne chýba komunikácia, ktorá by ľudí spájala, vysvetľovala a citlivo pracovala s dôvodmi odmietačov a váhajúcich,“ tvrdí Ďurčeková z KRAS.

Áno, očkovaní ľudia šíria Covid. A plnia nemocnice. Taká je pravda, odkazuje všetkým Ľuboš Blaha
Vakcína mala byť sloboda, zdravie a všetko možné. Ako ale ukazuje realita v niektorých štátoch, vôbec to tak nie je. Azda najvypuklejšie je to v Izraeli, kde sa k tomu však postavili „chlapsky“ a priznávajú, že vakcíny vôbec nezaberajú, pretože ich... Čítať ďalej
13 | 08 | 2021 | Jozef Uhlarik