Výrobca najprv zrušil cigánsku omáčku, pokračuje zavedením progresívnej reklamy
17 | 06 | 2021 I Peter Sulek

Aktivizmus v duchu liberálneho svetonázoru. To je súčasný trend správania sa veľkých značiek. Dúhové profilovky, politicky korektná cenzúra nevhodných pojmov a progresívna reklama. Prekrásny nový svet.


Nadnárodný kolos Unilever vyhlásil boj za väčšiu inkluzivitu a progresivitu. Od základu mení svoj marketing. Spoločnosť, ktorá už skôr zo všetkých kozmetických produktov odstránila slovo "normálne" alebo skoncovala s tradičným názvom "cigánska omáčka", chce do svojich reklám zapájať hercov všetkých farieb pleti, LGBT osoby a invalidov.
Už nikdy žiadni ranení ani ublížení

Unilever, pod ktorý spadajú napríklad značky Dove, Rexona, Axe, Cif, Knorr, Hellmann 's alebo výrobcovia zmrzlín Algida a Ben & Jerry's chce vraj svojím prístupom formovať "férovejšiu generáciu bez predsudkov". Chce preto zapojiť čo najviac zástupcov menšín. A to od vývoja nových produktov, cez prácu so značkou, až k samotnej príprave reklamy.

Všetkým svojim značkám preto nadnárodná spoločnosť zakazuje úpravu fotografií, ktoré by sa týkali zmeny proporcie tela modelov a modeliek alebo úpravy farby kože. Unilever tvrdí, že chce zabrániť tomu, aby sa niektorí spotrebitelia cítili ranení a ublížení.

Spoločnosť Dedoles má od 10. júna šnúru propagandy LGBTI. Zákazníci príliš nadšení nie sú
Ďalšia spoločnosť, ktorá sa rozhodla vsadiť na LGBTI propagandu. Po veľkých zahraničných korporáciách, ktoré už niekoľko rokov „vzdelávajú“ Slovákov v oblasti tolerancie a LGBTI agendy, sa pridala ďalšia. Tentokrát rýdzo slovenská.... Čítať ďalej
14 | 06 | 2021 | Petra Demková

Keď vyhrážať, tak jedine progresívne

Nadnárodná gigant navyše reaguje na štúdiu, podľa ktorej zástupcovia mladej generácie Z údajne požadujú od značiek čoraz viac, predovšetkým aktivizmus v otázkach rovnoprávnosti a tiež ekológie a udržateľnosti.

Mnoho výrobcov navyše vníma najmladšiu generáciu ako rozhodujúcu a svoju marketingovú komunikáciu na ňu smeruje, pretože od nej vraj prichádzajú vyhrážky bojkotovania "netransparentných a neférových" značiek.
Papriková omáčka v maďarskom štýle

V posledných rokoch sa Unilever stal terčom kritiky napríklad kvôli reklame na produkty Dove. Černoška si v nej vyzlieka hnedé tričko a stane sa z nej beloška vo svetlom tričku.

Rovnako pobúrila reklama na vlasové produkty značky TRESemmé. Museli byť dočasne stiahnuté z juhoafrických obchodov. V reklame sa totiž objavovala fotografia černošky, ktorej vlasy sú vraj "suché a poškodené", a belošky s popisom vlasov ako "normálnych".

Vlani sa potom potravinárska spoločnosť Knorr spadajúce pod Unilever rozhodla skoncovať s tradičným názvom "cigánska omáčka". Tá je v Európe populárna už od 19. storočia. Tradičnú omáčku, ktorú napríklad vyrába pod značkou OTMA, aj česká potravinárska firma Hamé, sa Knorr rozhodol premenovať na "paprikovú omáčku v maďarskom štýle" kvôli možnému rasistickému podtextu.

Indické a bangladéšskej divízie koncernu Unilever sa zase rozhodli premenovať svoj lokálne predávaný krém na zosvetlenie pleti "Fair & Lovely". Anglo-holandská firma Unilever uviedla, že v názve prestane používať slovo "Fair", pretože značka sa "zaviazala oslavovať všetky pleťové odtiene."

Orbán opäť tvrdo proti LGBT: Na školách zakážu obsah propagujúci homosexualitu. Ako v Rusku
Maďarská vládna strana Fidesz predstavila pozmeňovací návrh zákona, ktorý má v školách zakázať šírenie obsahu "propagujúceho zmenu pohlavia alebo homosexualitu". V piatok o tom informovala agentúra Reuters. A kedy proti zvrhlostiam páchaným na... Čítať ďalej
12 | 06 | 2021 | Peter Sulek