Ministerstvo zdravotníctva platí médiám z našich daní obrovské sumy za propagáciu očkovania
16 | 06 | 2021 I Petra Demková

Sami sa skladáme na „oblbovanie“. Tak by sa dalo popísať, čo sa deje. Občianska iniciatíva Nespokojný občan sa pozrela na finančné prostriedky, ktoré v máji 2021 zaplatilo MZ SR médiám za propagáciu očkovania proti Covid-19. Zo sumy sa krúti hlava.



Iniciatíva sa pozrela na zmluvy

Informáciu prináša portál Na palete. Nezávislá občianska iniciatíva Nespokojný občan – slobodné spravodajstvo zverejnila na svojom profile na Facebooku prehľad finančných prostriedkov, ktoré v máji tohto roka uhradilo Ministerstvo zdravotníctva SR médiám za propagáciu očkovania proti Covid-19.

Deň po očkovaní zomrela mladá pracovníčka radnice v Nitre. Súvislosť preverujú
Na radnici v Nitre zažili šok. Ich 39 ročná kolegyňa, plná života, zomrela v noci po podaní druhej dávky vakcíny proti Covidu. Dostala očkovaciu látku spoločnosti Pfizer. Súvislosť preverujú. Informuje denník SME. Čítať ďalej
15 | 06 | 2021 | Petra Demková


Iniciatíva Nespokojný občan čerpala z Centrálneho registra zmlúv. „Zistili, že za objednanú reklamu a propagáciu očkovania súkromným médiám, zväčša so zahraničnou majetkovou účasťou, ako aj verejnoprávnej RTVS uhradila v tomto mesiaci z daní občanov dokopy 1.495.514,76 eura,“ píše sa v článku portálu Na palete.
Peniaze tiekli do súkromných spoločností

„Najviac od štátu dostala TV Markíza (900.00 eur). Nasleduje RTVS, vydavateľský dom Ringier Axel Springer SK, internetový portál Zoznam.sk a vydavateľstvo Petit Press, do ktorého portfólia patrí Denník SME i sieť regionálnych médií a do ktorého nedávno prostredníctvom finančného fondu MDIF majetkovo vstúpil George Soros,“ informuje ďalej portál.

“Vláda má údajne prázdnu špajzu, ale pre médiá na reklamu očkovania sa niečo v špajze nájde,” okomentovala platby iniciatíva Nespokojný občan. “Čo na to hovoria ľudia v núdzi a podnikatelia, čo sa doteraz nedostali k odškodneniu?” pýta sa iniciatíva.
Občania by vedeli peniaze využiť lepšie

Portál Na palete si všíma aj reakcie nespokojných občanom pod príspevkom na sociálnej sieti. „…ale peniaze na kvalitnú liečbu rakoviny sa nenašli!” napísala jedna z používateliek sociálnej siete. „Takéto reklamy len robia zlú krv medzi ľuďmi. Milióny vydané na propagáciu očkovania by sa dali využiť aj inak. Napríklad na nákup liekov na liečenie ľudí, ktorí na covid ochoreli,” napísala ďalšia čitateľka.

Každopádne sa zdá, že tá špajza nie až taká prázdna, ako to deklarujú premiér a minister financií. Zdá sa, že keď peniaze vláda potrebuje minúť, napríklad na niekoľko mesiacov trvajúce testovanie celej populácie či na propagáciu očkovania, vtedy ich nájsť vedia.

MUDr. Bukovský prináša úplne nové zistenia, ako sa ochránite pred Covidom. Očkovanie to nie je
Igor Bukovský sa pozastavil nad tým, že novinári vyzdvihujú rôzne medicínske spôsoby, ako sa ochrániť pred Covidom. Novinár Denníka N básnil o očkovaní proti chrípke. Pritom má minimálny efekt. O spôsoboch, ktoré dokázateľne znižujú riziko úmrtia... Čítať ďalej
15 | 06 | 2021 | Petra Demková