Nová parkovacia politika v hlavnom meste: Ako bude fungovať a koľko Bratislavčania zaplatia?
Nedostatok parkovacích miest trápi Bratislavčanov už dlho dobu. Nová parkovacia politika má v meste začať platiť od októbra, informuje Nový Čas. V čom budú zmeny spočívať? Dopravná situácia v Bratislave patrí medzi najhoršie v Európe. Magistrát eviduje až 300 000 registrovaných áut. Viac ako 33 000 do mesta dochádza. Obyvatelia jednotlivých mestských častí si preto podľa pripravovanej parkovacej politiky budú musieť zaplatiť ročný poplatok za rezidenčnú kartu. Ide len o obyvateľov s trvalým pobytom v meste, ktorí budú mať vyhradené parkovacie zóny. Výška ročného poplatku sa bude vzťahovať na počet áut,. Obyvateľ za prvé registrované auto zaplatí 39 eur, za druhé 100 a tretie až 500 eur.
Férové parkovanie?
Projekt "férového parkovania" mal byť zavedený už minulý rok, pandémia koronavírusu ho však odstavila na vedľajšiu koľaj. Niektoré mestské časti, ako napríklad Petržalka, však spustili podobný parkovací systém už skôr. Mestské časti sa však budú musieť prispôsobiť novej parkovacej politike.
Jedna domácnosť v hlavnom meste tak bude môcť disponovať maximálne troma rezidenčnými parkovacími kartami. Maximálny počet hodín parkovania pre návštevy bude 100 hodín. Vlastník karty bude môcť parkovať v iných zónach počas dvoch hodín len v prípade, že si priplatí ďalších 10 eur na rok.
Pozor na nepovolené parkovanie v obciach. Drastické pokuty sa stávajú zlatou baňou samospráv
Obce môžu v prípade nesprávneho parkovania využiť objektívnu zodpovednosť. Stačí fotografia so zaznamenaným priestupkom a majiteľ vozidla platí. A to dosť vysokú sumu.
Čítať ďalej