Zamestnanci Oxfordskej univerzity vyjadrili obavy z "nadradenosti bielych“ v učebných osnovách. Jedna z najlepších univerzít na svete teraz zvažuje zničenie notových záznamov za to, že sú „príliš koloniálne“, informuje portál daily mail.
Profesori sa chystajú v nadväznosti na hnutie Black Lives Matter zreformovať svoje hudobné kurzy, aby sa odklonili od klasického repertoáru, ktorý zahrňuje napríklad Beethovena a Mozarta, Pracovníci univerzity tvrdia, že súčasné učebné osnovy sa podľa The Telegraph zameriavajú na „bielu európsku hudbu z obdobia otrokárstva“ .
Dokumenty, ktoré publikácia profesorov obsahuje, naznačujú navrhované reformy zamerané na vysokoškolské štúdium. Tvrdila, že výučba výkladu notového záznamu „sa nezbavila svojej spojitosti s koloniálnou minulosťou“ a pre niektorých študentov je to „facka“.
Publikácia takisto hovorí, že hudobné zručnosti by už nemali byť povinné, pretože zameranie súčasného repertoáru na „bielu európsku hudbu“ spôsobuje „farebným študentom veľké utrpenie“. Existuje názor, že reforma sa uskutoční aj v oblasti komponovania hudby.
Tieto návrhy však vyvolali rozruch medzi niektorými členmi fakulty, ktorí tvrdili, že je nespravodlivé obviňovať učiteľov hudby pred rokom 1900, že sa zaoberali iba „bielymi“.
Tieto bizarnosti sa dejú po tom, čo jedna oxfordská fakulta začiatkom tohto roka odstránila meno obchodníka s otrokmi z 18. storočia zo svojej hlavnej knižnice. All Souls College, v nadväznosti na minuloročné hnutie Black Lives Matter, preskúmala svoje spojenie s Christopherom Codringtonom, koloniálnym guvernérom barbadoského pôvodu.
Bývalý vysokoškolský pedagóg, ktorý zomrel v roku 1710, odkázal 10 000 libier knižnici, ktorá bola odvtedy neoficiálne známa ako Codringtonova knižnica. Pri preskúmaní sa zistilo, že Codringtonovo bohatstvo „pochádzalo prevažne z aktivít jeho rodiny v Západnej Indii, kde vlastnili plantáže obhospodarované zotročenými ľuďmi afrického pôvodu“.