Po zavedení sankcií EÚ začala Čína negatívnu kampaň proti západným spoločnostiam. Štátne médiá, prominenti a užívatelia online médií sa okrem iných zamerali na módny koncern H&M a športové značky Adidas a Nike, píše epochtimes.de.
Spúšťačom bola kritika západných spoločností a krajín voči porušovaniu ľudských práv Ujgurov a iných menšín v Číne.
Severozápadná čínska provincia Sin-ťiang je jednou z najdôležitejších oblastí výroby bavlny na svete, ktorá zásobuje aj veľa západných spoločností. Objavili sa správy o nútenej práci v ujgurskej oblasti. Prvé kritické vyhlásenia západných spoločností rezonovali už pred viac ako rokom.
Po tom, čo Európska únia uvalila na Čínu sankcie za porušovanie ľudských práv, na internete sa spustila vlna pobúrenia. Peking zasa reagoval na represívne opatrenia sankciami proti viacerým Európanom. Bojkotovanie H&M a ukončenie spolupráce so spoločnosťami Nike, Adidas, Converse či Calvin Klein
Niektoré čínske nákupné weby bojkotovali spoločnosť H&M. Čínske televízne hviezdy ako Wang Yibo a Tan Songyun oznámili koniec reklamného partnerstva so športovým výrobcom Nike, hongkonská hviezda Eason Chan to isté urobila s Adidasom. Ďalší herci a popoví speváci tiež ukončili zmluvy so značkami Converse a Calvin Klein.
Čínske štátne médiá obvinili spoločnosť H&M, ktorá už neodoberá bavlnu zo Sin-ťiangu, z klamstiev a postranných úmyslov. H&M vyhlásila, že nepresadzuje žiadne politické postoje a bude sa naďalej snažiť investovať v Číne, uzatvára epochtime.de.