Návrh prichádza niekoľko dní po tom, čo 400-metrová kontajnerová loď uviazla na rozhodujúcej námornej ceste pre globálny obchod. Incident vyvolal obavy z rastúcich nákladov na prepravu. A z prerušenia dodávateľských reťazcov spájajúcich Európu a Áziu.
Rosatom vo svojom twitterovom zozname uviedol pár dôvodov, pre ktoré považuje strategickú ruskú arktickú námornú trasu za životaschopnú alternatívu. Štátna korporácia poukázala na to, že Severná morská cesta ponúka oveľa viac priestoru.
Spoločnosť tiež uviedla, že jej flotila jadrových ľadoborcov, ktorá je najväčšou na svete, bude schopná vyslobodiť akékoľvek plavidlo uviaznuté v ľade.
Arktickú flotilu spoločnosti Rosatom, ktorá obsahuje päť ľadoborcov s jadrovým pohonom, kontajnerovú loď a štyri služobné plavidlá, prevádzkuje spoločnosť Rosatomflot so sídlom v ruskom prístavnom meste Murmansk. Ľadoborce sa používajú na navigačné a záchranné operácie pozdĺž severomorskej trasy.
Ruské úrady nedávno zmenili rozvoj severomorskej trasy na jednu z kľúčových strategických priorít štátu.
Minister pre národné zdroje a životné prostredie Dmitrij Kobylkin v januári uviedol, že nákladná doprava v najsevernejších ruských teritoriálnych vodách prekročí 80 miliónov ton už v roku 2024.
Ruská Arktída poskytuje najkratšiu námornú cestu spájajúcu Európu a Áziu. Ľadová vodná cesta prechádza niekoľkými morami Severného ľadového oceánu, vrátane Barentsovho mora, Karského mora, Laptevského mora, východosibírskeho mora, Čukotského mora a čiastočne Beringovho mora v Tichom oceáne.
KĽDR potvrdila, že vo štvrtok otestovala nový typ rakiet
Severná Kórea v piatok potvrdila, že otestovala nový typ navádzanej strely, informovala agentúra AP.
Čítať ďalej