Spoločnosť Google zatiaľ ešte stále používa súbory cookies na sledovanie správania užívateľov internetu. Získané údaje sú veľmi významné pre reklamu. Internetový gigant sa ale v budúcnosti plánuje bez toho zaobísť, informuje nemecký portál WirtschaftsWoche.
Trackovanie užívateľov na internete
Google chce zrušiť používanie súborov cookes a ich podporu v prehliadači Chrome na sledovanie (trackovanie) užívateľov internetu a zhromažďovanie údajov o nich. Nemieni ich nahradiť ani žiadnymi alternatívnymi nástrojmi.
Tento krok pravdepodobne natrvalo zmení spôsob fungovania online reklamy. Google už začiatkom minulého roka avizoval, že zruší súbory cookies tretích strán na webe, ktoré po celé desaťročia umožňovali online reklamu, a chce tak naplnili rastúce štandardy ochrany údajov v Európe a USA.
Personalizovaná reklama
Ochrancovia súkromia už roky kritizujú technologické spoločnosti vrátane spoločnosti Google, že používajú súbory cookies na zhromažďovanie údajov o surfovaní užívateľov na webových stránkach, ktoré im nepatria. To im umožňuje vytvárať profil o záujmoch užívateľov a následne im sprostredkovať personalizovanú reklamu šitú na mieru. Súbory cookies sa ukladajú v online zariadení užívateľa a obsahujú informácie o navštívených webových stránkach alebo o mieste, kde sa zdržiava.
Teraz Google sľubuje, že nebude používať žiadnu inú technológiu na nahradenie súborov cookies, alebo na zabudovanie funkcií do prehliadača Chrome, aby si umožnil prístup k týmto údajom. Americký technologický gigant pokračuje v testovaní ďalších možností pre podniky, ako nasmerovať ich reklamu na veľkú skupinu anonymných užívateľov so spoločnými záujmami.
Väčšia ochrana súkromia
„Aby bol internet otvorený a prístupný pre všetkých, musíme všetci urobiť viac pre ochranu súkromia, neznamená to len ukončenie súborov cookies tretích strán, ale aj akejkoľvek technológie, ktorá sa používa na sledovanie jednotlivcov pri ich surfovaní na internete,“ – vyhlásil manažér spoločnosti Google David Temkin, uzatvára wiwo.de.