Niekoľko nevydarených pokusov takmer dohnalo automobilku Bugatti k tomu, aby po extrémne náročných požiadavkách zákazníka vyhlásila, že ich nedokáže splniť. Vývojári však vytrvali a prevedenie jedného z len 40 vyrobených Bugatti Divo je dychberúce, píšu Novinky.cz.
V medzivojnových rokoch, keď táto značka zažívala najväčšiu slávu, boli zákazkovo stavané karosérie relatívne bežné, a aj u novodobých modelov Veyron a Chiron sú možnosti individualizácie presne tak široké, ako je hlboké zákazníkove vrecko.
Napriek tomu niektoré vozy zaujmú, ba ohromia. Jedným z nich môže byť nedávny neprekonateľný valentínsky darček - Chiron "Alice" v špeciálnej farbe. A rozhodne ním bude aj Divo "Ladybug", teda "Lienka sedembodková". Avšak tých bodiek, či snáď skôr kosoštvorcov, na ňom rozhodne nie je len sedem.
Práce na voze začali chvíľu po predstavení modelu Divo na prehliadke v Pebble Beach v Kalifornii v roku 2018. Už vtedy prišiel zákazník za automobilkou s požiadavkou na skutočne špeciálny vzor - kosoštvorce v kontraste špeciálnej červenej farby a grafitovej čiernej, navyše usporiadané tak, aby podľa liniek autá menili svoju veľkosť.
Vývojárom značky zabrala práca na neobyčajnom vývoji dizajnu rok a pol. Okrem virtuálneho modelovania k tomu bolo treba aj skúšobné vozidlo, na ktorom videli dizajn v reálnom svete. Kosoštvorcov je celkom cez 1600 a vývoj vraj bola nočná mora.
"Kvôli náture projektu, kedy sa snažíme aplikovať dvojrozmernú grafiku na trojrozmerný objekt, a po sérii neúspešných pokusov sme to chceli vzdať a prehlásiť, že to nedokážeme. Lenže sme presvedčení, že by sme sa nikdy nemali vzdávať, a že najväčšou motiváciou by malo byť urobiť pre zákazníka nemožné skutočnosťou," rozpráva Jorg Grumer, šéf divízie farieb a prevedení u Bugatti.
Po poslednej skúške, ktorá prebehla na ďalšom testovacom aute, konečne firma aplikovala vzor na auto zákazníka. Vzor starostlivo nalepili na voz, nastriekali niekoľkovrstvovou čiernou farbou, následne zložili kosoštvorce z maskovacej pásky a niekoľko dní starostlivo kontrolovali každý detail, či niekde nie je nejaká chyba.
Nasledovalo brúsenie a leštenie laku, opätovná kontrola a oprava detailov, a konečne finálne leštenie. "Sme hrdí na to, že sme splnili vkus a očakávania zákazníka," komentuje Stephan Winkelmann, šéf automobilky Bugatti. "Keď mi ho doviezli, absolútne mi spadla brada. Spolupráca s tímom Bugatti bola úžasná skúsenosť, nie len po stránke odhodlanosti k perfektnej práci... Nielen že je toto auto majstrovské umelecké dielo, ale je aj doterajšou špičkou mojej zbierky a najzložitejšie a najprepracovanejšie auto, ktoré som kedy vlastnil," cituje Bugatti zákazníka, samozrejme nemenovaného.