Čína sa stala pre automobilový priemysel celého sveta doslova hojnou pôdou, tamojší trh je stále lákavý, a tak k nemu pristupuje väčšina veľkých automobiliek a v krajine stavia továrne, aby boli bližšie odbytu, informuje portál Novinky.cz.
"Je to kvalitatívny a prémiový argument, vyrábať stále autá z Európy pre Čínu," uviedol šéf Porsche Oliver Blume pre Financial Times s tým, že si automobilka chce držať silnú značku "Vyrobené v Nemecku". Ako ďalej naznačil, presunutie časti výroby do Číny pre neho v tejto chvíli nedáva žiadny zmysel. Iné to podľa neho môže byť v budúcnosti. Podľa jeho slov sa ale stanovisko Porsche nezmení minimálne ďalšie 10 rokov.
Čísla však jasne ukazujú, ako je pre Porsche čínsky trh dôležitý. V minulom roku Nemci predali 271 162 automobilov, 88 968 pritom rovno odoslali do Číny, teda takmer 33% produkcie. Čína ako samostatný štát zakúpi o 8 tisíc Porsche viac než všetky európske štáty dohromady. Do USA potom putovalo len niečo málo cez 50 tisíc áut.