Konkurent spoločnosti Tesla na pokraji krachu, bývalý top manažér BMW utiekol do Číny
09 | 02 | 2021 I Ingrid Vrabcová

Čínsky startup s elektromobilmi Byton kvôli koronakríze končí. Mladá spoločnosť nie je na trhu ani štyri roky a zatiaľ nedodala na trh ani jedno vozidlo. Mníchovský závod sa zatvára. Šéfom Bytonu bol bývalý top manažér BMW Daniel Kirchert, ktorý sa teraz zdržiava v Hongkongu. Míchovská prokuratúra na neho vydala zatykač, informuje nemecký portál businessinsider.de.


Ešte pred rokom mal čínsky startup s elektronickými automobilmi Byton veľké plány – chcel dobyť medzinárodný trh s elektrickými automobilmi a ešte na jeseň 2020 začať s masovou výrobou elektrických automobilov. Aspoň tak vtedy o tom ubezpečoval šéf Bytonu Daniel Kirchert, bývalý top manažér BMW. Byton mal dokonca už 600 000 ! predobjednávok na elektromobil M-Byte-SUV, ako o tom informoval Tech-Portal „t3n“.  Tento rok sa mali autá vyexpedovať do Európy a Severnej Ameriky. Z toho však nič nebude. Startup musel produkciu zastaviť.


Pandémia koronavírusu urobila škrt cez rozpočet tomuto bývalému veľkému konkurentovi Tesly. Polovicu zamestnancov v USA bol Kirchert nútený prepustiť už minulý rok. 70 pracovníkov v Nemecku je na Kurzarbeite. Navyše Kichert a Byten podľa informácií nemeckých novín Bild čelia vážnym obvineniam. Zamestnancom už celé mesiace nevyplácal mzdu.


Byton údajne ešte nevyhlásil bankrot, ale budova spoločnosti Byton Deutschland GmbH, ktorej konateľom bol Kirchert, je už mesiace prázdna, nájomná zmluva bola ukončená, aj preto, že čínski vlastníci už mesiace neplatia účty a nájomné. Podľa informácií „Automobilwoche“ je mníchovské dizajnérske a vývojové centrum úplne zatvorené. Štátna prokuratúra v Mníchove údajne vydala na Kircherta zatykač pre odďaľovanie bankrotu. Samotný Kirchert mal aj s rodinou utiecť do Hongkongu.


Podľa „Automobilwoche“ spoločnosť opustili aj ďalší top manažéri Bytonu, vrátane šéfa dizajnu Benoita Jacoba, ktorý predtým tiež pracoval v BMW, vedúceho zákazníckeho oddelenia Andreasa Schaafa a vedúceho marketingu Henrika Wendersa, dodáva businessinsider.de.