Pivárne zívajú prázdnotou, počas pandémie sú v Nemecku zatvorené. Futbalové zápasy sa hrajú pred prázdnymi tribúnami. Pivovary na to kruto doplácajú, píše Heike Jahberg v denníku Der Tagesspiegel.
Bol to zúfalý krok, ktorý priniesol spŕšku hnevu konkurencie na hlavu nemeckého výrobcu piva Warsteiner. Ten chcel totiž prekonať výrazný pokles odbytu mimoriadnou akciou. Zákazníkom dával pri kúpe jednej prepravky piva druhú úplne zadarmo. Ostatných predajcov to pobúrilo a neskrývali obavu, že budú musieť ísť s cenami dole.
Manévrovací priestor pivovarov sa zúžil na existenčné minimum. Tvrdo ich zasiahla koronakríza. Podľa nemeckého Spolkového štatistického úradu sa odbyt prepadol na historické dno, len na 8,7 miliárd litrov, čo je najnižšia úroveň od roku 1993, odkedy sa robí takáto štatistika. V porovnaní s rokom predtým to bol pokles o 5,5 percenta. Šéf nemeckého Zväzu pivovarov Holger Eichele tvrdí, že situácia je v skutočnosti ešte dramatickejšia.
S veľkými problémami zápasia prevádzky, ktoré predávajú najmä čapované pivo. Pivárne a reštaurácie sú zatvorené a nikto nevie, koľko lockdown ešte potrvá. Nekonajú sa ani ľudové slávnosti či koncerty hudobných skupín, ktoré sa tradične spájajú s pitím piva. Futbalové zápasy sú bez fanúšikov. Cestovanie sa obmedzilo, výletné lode už nie sú dobrým odbytiskom tohto zlatého moku pre jeho priaznivcov.
Predaj fľaškového piva síce funguje, ale v porovnaní s predajom čapovaného piva ho sprevádzajú vyššie výrobné náklady. Kto chce predávať, tlačí ceny nadol. Pivovary sú aj napriek ťažkým časom pripravené pokračovať vo výrobe a cestu bankrotu zatiaľ nezvolili. Nateraz sú odkázané na pomoc nemeckej vlády, dodáva Der Tagesspiegel.