Chmelár k Pellegriniho letu: Možno by burani chceli, aby štátna reprezentácia chodila na rebriňáku
"Možno by burani chceli, aby naša štátna reprezentácia chodila na rebriňáku, ale aj potom by asi frflali, kde vzali na kone, prečo sa predvádzajú a ja neviem ešte čo," komentuje Eduard Chmelár Pellegriniho silvestrovský let do Drážďan.
"Napokon, smejú sa mu, že chodí na traktore, tak asi by mal chodiť na ňom aj do Drážďan, aby boli sedláci spokojní. Toto je strašná hanba a vizitka predovšetkým kultúrnej vyspelosti tohto národa,“ zdôrazňuje politilóg.
Chmelár si v žiadnom prípade nemyslí, že výlet Pellegriniho v Drážďanoch je dôkaz papalášizmu. Podľa neho je to skôr vizitka našej nekultúrnosti - médiá umelo vyrobili kauzu: „Denník N priniesol bombastický titulok... „Luxus v smokingu na operete v Nemecku!“ komentujú bulvárne Topky „drahú cestu“ bývalého predsedu vlády. ...A keďže celú záležitosť komentuje minister vnútra Mikulec, je jasné, odkiaľ vietor fúka a kto je pôvodcom tejto „aféry“ myslí si politológ. „A nebol by to Miroslav Beblavý, aby sa na tom nepriživil a ako samozvaný „papalášológ“ nevyhlásil, že „smeráci si dovolili veci, o ktorých by sa politikom za Dzurindu ani nesnívalo."
Podľa Chmelára bol Pellegriniho výlet klasickou reprezentáciou štátu. „Pellegrini si nebol do Drážďan „zalietať“, ale bol podporiť nášho špičkového tenoristu Pavla Bršlíka na koncerte, ktorý mu môžu závidieť všetky svetové spevácke hviezdy. Sám spevák potvrdil, že vtedajšieho premiéra osobne pozval a poslal mu na predstavenie voľný lístok, ktorý však prišiel tesne pred predstavením. Toto sa rozhodne nevolá papalášizmus, ale reprezentácia štátu a podpora slovenskej kultúry v zahraničí, zdôrazňuje Chmelár.
Podľa politológa, všetci tí novinári a internetoví hejteri ani netušia, kto je Pavol Bršlík, že je to „jeden z najvýraznejších tenoristov na svetovej opernej scéne. ...A my sa ideme sťažovať, že predseda vlády Slovenskej republiky prišiel podporiť svetovú tenoristickú špičku zo Slovenska?“ pýta sa. „Vo vyspelých štátoch je bežným zvykom, že najvyšší predstavitelia pravidelne chodia na premiéry popredných umelcov doma alebo na ich prestížne vystúpenia v zahraničí,“ uvádza veci na správnu mieru.
Chmelár: médiá dávajú priestor ľuďom, ktorí len sledujú záujmy svojich chlebodarcov
Publicista Eduard Chmelár poukázal na vypuklý problém slovenských médií, ktoré rezignovali na objektivitu a hľadanie pravdy a premenili sa na nástroje politickej propagandy. "Médiá by mali byť opatrné, ak pozývajú ako expertov ľudí, ktorí nemajú...
Čítať ďalej
27 | 01 | 2021
|
Ivan Brožík
„Vraj toto by sa za Dzurindu nestalo? Isteže nie! Ten sa vyvážal na hokej a o kultúru ani nezavadil – to jeho vernému podriadenému Beblavému neprekážalo. A od servilne provládnych novín ako sú Aktuality.sk, ale aj Denník N a ostatné by som očakával, že s rovnakou vášňou budú požadovať, aby Andrej Kiska zaplatil milión eur, ktorý minul na skutočne súkromné cesty domov,“ napísal Chmelár.
„Mimochodom, ak by to niekoho vôbec zaujímalo, silvestrovský koncert Pavla Bršlíka v Semperovej opere v Drážďanoch z roku 2019 bol obrovským úspechom slovenského tenoristu a nemecká kultúrna verejnosť s uznaním zaznamenala aj prítomnosť vtedajšieho predsedu vlády SR Petra Pellegriniho. A len úplne na okraj, koncert zaznel aj v rámci osláv 150. výročia narodenia Franza Lehára, ktorého sme si na Slovensku ani len nepripomenuli, hoci kariéru začínal ako vojenský kapelník v Lučenci,“ informuje politológ.
„Ale koho by to zaujímalo v krajine, ktorá sa stará len o to, aby zostala v milosti nejakého pána, ktorý jej zavše hodí nejakú kosť,“ uzavrel Eduard Chmelár.