Kremský: Sulík posielal Volkswagen s výrobou Passatu do Košíc
Minister Sulík chcel poslať nemecký Volkswagen s Passatmi do Košíc, preto sa rokovaní ujal premiér, tvrdí v rozhovore pre Denník N predseda hospodárskeho výboru Peter Kremský.
Letné rokovania o stimuloch pre bratislavský závod Volkswagen sprevádzali trenice medzi ministrom hospodárstva Richardom Sulíkom (SaS) a premiérom Igorom Matovičom (OĽaNO). Predseda vlády vynechal ministra z rozhovorov s nemeckým koncernom a podľa predsedu hospodárskeho výboru NR SR Petra Kremského (OĽaNO) si za to Sulík môže sám.
„Šancu dostal – Nemci išli najprv za ním. Ale keď ich prehováral presunúť výrobu nových modelov Passat a Superb do Košíc, tak pochopili, že im nerozumie, hoci po nemecky vie veľmi dobre. Tak prišli potom za mnou celí zúfalí, či by sme nemohli zájsť za premiérom, lebo presťahovať pol bratislavskej fabriky do Košíc naozaj nie je v ich silách,“ vysvetľuje Kremský.
Matovič sa cez víkend odmlčal. Napokon predsa len neodolal a prehovoril: „Sulík zburcoval nenávisť voči mne!“
Už-už sa zdalo, že premiér Igor Matovič, najväčší vyznávač sociálnej siete z radov politikov, sa neozve a nezareaguje na slová, ktoré vyslovil jeho koaličný partner a bývalý kamarát Richard Sulík. Líder OĽaNO sa však napokon predsa len...
Čítať ďalej
13 | 12 | 2020
|
Jozef Uhlárik ml.
Podľa predsedu hospodárskeho výboru mala byť výroba Passatov a Superbov presunutá do Turecka, avšak po zapojení sa Ankary krajiny do vojny v Sýrii začali Nemci hľadať iné riešenie. V hre boli okrem Slovenska aj Česko, Nemecko, Španielsko a Maďarsko.
„Premiér Igor Matovič rýchlo pochopil, že ide o veľa, sadli sme si za stôl a otvorili sme tým Passatu a Superbu dvere na Slovensko,“ uviedol Kremský. Súčasťou investičných stimulov pre Volkswagen je prísľub vlády zriadenie vzdelávacej inštitúcie, vybudovanie dvetisíc nájomných bytov a zabezpečiť dopravu pre zamestnancov.
Sulík prímerie nezvládol: "Matovič je extrémne vzťahovačný a pomstychtivý človek. Ale extrémne."
Richardovi Sulíkovi niet čo závidieť. V týchto dňoch potrebuje nervy z titanu. Ani to však zjavne nestačí.
Čítať ďalej
11 | 12 | 2020
|
Ivan Brožík
Kremský hovorí, že vzdelávacia inštitúcia by mala pripravovať najmä ľudí z marginalizovaných komunít na prácu v priemysle a službách. „Je nemysliteľné, že desaťtisíce ľudí na Slovensku roky nepracujú a zároveň firmy zúfalo zháňajú ľudí a po tisícoch si ich vozia zo Srbska a Ukrajiny. To musíme zmeniť,“ povedal. Podľa neho nová škola musí ľudí, čo nikdy nepracovali, doslova naučiť základné veci od práce so skrutkovačom až po umývanie rúk a čistenie zubov.
Kremský tvrdí, že nájomné byty pre Volkswagen nebude stavať štát. Vláda by k ich výstavbe mohla prispieť ponukou pozemkov zo Slovenského pozemkového fondu. Kremský vylúčil, že štát by mal pre koncern zabezpečiť autobusovú prepravu zamestnancov. „Pokúsime sa nahradiť firemné autobusy Volkswagenu verejnou dopravou, ideálne vlakmi, prípadne linkovými autobusmi. To sa napríklad už podarilo v prípade Peugeotu v Trnave. Prečo by sa to nemohlo urobiť aj v Bratislave?“ vysvetlil.