Otvorte školy! Deti stoja rodičov veľa peňazí a nevedia im vysvetliť učivo
Dištančné vzdelávanie robí starosti nielen žiakom, ale aj ich rodičom. Mnohí majú problém vysvetliť učivo, ktoré sa síce učili aj oni, no už ho dávno zabudli. Navyše, náročné je to pre nich aj finančne.
Skutočnosť, že vzdelávanie žiakov z domova je náročné nielen pre deti, ktoré pre COVID-19 nemôžu navštevovať školu a musia sa tak učiť online, ale aj pre ich rodičov potvrdil i prieskum medzi nimi. A vyšli z neho doslova šokujúce výsledky, pretože veľa rodičov nielenže nedokázala svojím deťom vysvetliť učivo, ale navyše museli investovať do nového počítača,
informuje portál dnes24.sk.
Pri zatváraní a otváraní škôl ideme opačnou cestou
Rodičia sa preto stále viac búria a žiadajú, aby sa ich deti čo najskôr vrátili do škôl na riadne vyučovanie, v čom ich podporujú i učitelia a odborníci na vzdelanie. Kabinet Igora Matoviča spolu s Ústredným krízovým štábom však stále ešte nerozhodli, kedy sa deti druhého stupňa základných škôl budú môcť vrátiť do škôl. V hre je síce termín 7. decembra, no stále nie je nič isté. Rozhodnutie by mohlo padnúť už dnes na Ústredného zasadnutí krízového štábu. Mimoparlamentná strana Spolu si dala u agentúry Focus vypracovať prieskum, ktorý ukazuje, že zatvorené školy spôsobujú deťom i rodičom obrovské problémy a škody.
Juraj Hipš, predseda strany tvrdí, že Slovensko ide opačnou cestou ako väčšina krajín, teda v čase pandémie koronavírusu zatvára školy ako prvé a otvára ich ako posledné. „Až 70 % rodičov musí pomáhať deťom s prípravou a domácimi úlohami počas dištančného vzdelávania,“ vyplývajú podľa Hypša alarmujúce čísla z prieskumu. Zarážajúce je však aj to, že až 47 % rodičov nemá na takúto pomoc čas, pretože majú vlastné pracovné povinnosti.
Koronavírus odhalil nepripravenosť Slovenska na on-line vzdelávanie.
Nápad on-line vzdelávania alebo e-learningu nie je v našich končinách žiadnou novinkou. Jeho zavádzanie do praxe však už desaťročia naráža na bariéry strnulosti systému, nedôvery voči technológiám, neochoty, nekompetentnosti a laxného prístupu....
Čítať ďalej
21 | 03 | 2020
|
Peter Paľonder
Mnohí žiaci pri online výuke dané učivo nepochopia
Ešte horšie je, že až 31 % rodičov nevie dieťaťu pomôcť, pretože učivo je aj pre nich príliš náročné. Iba o niečo viac ako pätina matiek a otcov, presnejšie 22 % vyhlásila, že pri domácom učení so svojimi školopovinnými deťmi na dištančnej výučbe nemajú žiadne problémy. Prieskum robila agentúra Focus na vzorke 517 rodičov detí na 2. stupni základných škôl od 18. do 21. novembra. Otázky im kládli online, takže zúčastniť sa mohli len rodiny, ktoré majú prístup na internet. „Výsledky prieskumu by boli ešte horšie, keby tam boli aj rodičia 180-tisíc detí, ktoré v prvej vlne nemali prístup k online vzdelávaniu,“ skonštatoval Hipš.
Po zatvorení škôl a prechode na dištančné vzdelávanie ale museli dokúpiť nejaké zariadenia aj v rodinách, ktoré majú pripojenie na internet čo potvrdilo až 53 % opýtaných rodičov, ktorí zároveň priznali, že to rozhodne neboli malé investície. Až 37 % opýtaných na to minulo od 100 do 300 eur a 27 % rodičov investovalo do kúpy počítača či notebooku 300 až 500 eur. „Je dosť možné, že žiaci pri online výuke učivo nepochopia, budú z toho frustrovaní a budú prejavovať menšiu ochotu sa pripájať na hodiny a počúvať monológy. Toto všetko sa potom odrazí na nedostatočných výsledkoch žiakov a prehĺbi ich frustráciu voči vzdelávaniu a škole samotnej,“ povedal agentúre TASR stredoškolský učiteľ a pracovník Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie Ján Kvak, uvádza v závere portál dnes24.sk.
"Prerušenie vyučovania na školách na neurčitú dobu je protiprávne", hovorí Ján Čarnogurský
Obmedzenie práva na vzdelanie bolo vykonané pánom ministrom školstva Gröhlingom na základe rozhodnutia z 23.10.2020, ktorým nariadil prerušenie vyučovania na základných a stredných školách do odvolania s účinnosťou od 26.10.2020. Pán minister...
Čítať ďalej
29 | 11 | 2020
|
Ivan Brožík