Mínus 54 254 poistencov za 600 000 eur vrazených do reklamnej kampane v štátnej zdravotnej poisťovni nikomu neprekáža.
Autor blogu na webovom sídle amatérskych textov redakcie Pravdy je síce verejnosti neznámy, ale podľa pravidiel, platných v redakcii, tá musí poznať jeho pravú identitu. Toľko k človeku s menom karci888, ktorý sa vo svojom blogu karci888.blog.pravda.sk vyjadruje k záhadám povolebných zmien s prioritou zdravotníctvo.
Počas výberového konania na nové vedenie štátnej poisťovne sa Transparency International vyjadrila: ,,Ministerstvo zdravotníctva ukázalo, ako výberové konania nerobiť”. Poslanec Raši avizoval pre netransparentný postup poslanecký prieskum. Uviedol vtedy, že „Minister zdravotníctva vybral podľa medializovaných informácií človeka, ktorý získal takmer najmenej bodov“.
Generálnym riaditeľom štátnej poisťovne sa od 7. mája stal pán Richard Strapko.
"Na stoličku “dvojky” poisťovne si sadla ministrova sesternica, pani Beata Havelková. Rodinkárstvo? Bolo premlčané podobne, ako v prípade hovorkyne Ministerstva vnútra, partnerky ministra obrany Naďa." Píše autor blogu a dodáva - "(,,Našich ľudí“ treba vymeniť za nových ,,našich ľudí”)".
Blog poukazuje na to, že "prvou skúškou pre nové predstavenstvo VšZP bolo zvládnuť prepoisťovacie obdobie. V minulom roku stratila poisťovňa 150 000 poistencov. Podľa INESS (INSTITUTE OF ECONOMIC AND SOCIAL STUDIES) stratila VšZP za posledných 10 rokov okolo 600 000 poistencov. V aktuálnej situácii by bol uspokojivý aj výsledok NULA. Teda žiaden zisk nových poistencov, ale hlavne žiadna strata. I keď pri pohľade na masívnu reklamnú kampaň, ktorú štátna poisťovňa zaplatila, by to bol výsledok smutný a neekonomický. Nové vedenie VšZP malo za úlohu tento vývoj zvrátiť. Zastaviť úbytok poistencov.
Poisťovňa na kampane minula cez 300 000 eur. A VÝSLEDOK? Stratila viac ako 50 000 poistencov. Odišli ku konkurencii."
Oplatilo sa minúť na reklamnú a mediálnu kampaň spojenú s prepoisťovacou kampaňou 300 000 €?
Zvlášť, keď v čase kampane, vydala poisťovňa stanovisko, že ,,zdravotné poisťovne by o priazeň poistencov mali „zabojovať“ kvalitnými službami pre poistencov”.
"Kam išlo 300 000 eur na prepoisťovaciu kampaň, ktorej výsledok je strata viac ako 50 000 poistencov?
Už v prvom blogu (august) som zbieral údaje z crz, ktoré súvisia s marketingom VšZP a ideálne aj s prepoisťovacou kampaňou. Netvrdím, že sa mi podarilo dohľadať náklady za všetky aktivity, ale toto je asi väčšina. A všetky sú podpísané už novým predsedom pánom Strapkom a zväčša aj podpredsedníčkou predstavenstva, pani Havelkovou. Rodinnou príbuznou ministra Krajčího. Dočkáme sa sebareflexie a odstúpi snáď niektorí z nich?" Pýta sa autor blogu. A tu je jeho sumár kampaňových výdavkov.
JEDEN MILIÓN LETÁKOV S DISTRIBÚCIOU – 26 398 € bez DPH
3PR ČLÁNKY – 1 900 € bez DPH
REKLAMNÝ PRIESTOR NA NEWS PORTÁLI – 2 000 € bez DPH
"Pred koncom prepoisťovacej kampane ešte stihlo vedenie prikúpiť VIDEO SPOT – 2 000 € bez DPH
Aby bolo kde video ukazovať, doobjednalo si VšZP aj REKLAMNÝ PRIESTOR vo vlakoch premávajúcich po Slovensku. Cena 4 480 € bez DPH." Citujeme zo zdroja - blogu na portáli Pravdy.
Napokon sa ešte autor pýta čitateľov: "Ak si hovoríte, ako je to možné, že to spolu všetko stojí takú kopu peňazí… Jednou z odpovedí je normohodina, ktorú je vedenie VšZP ochotné platiť za niektoré z týchto činností. 50 eur na hodinu nie je nič výnimočné. Zarábate vy 50 eur za hodinu? Odnesiete si snáď po 8 hodinách v práci 400 eur? Zarába váš doktor alebo ten, kto vám vyrába lekársku pomôcku 400 eur za deň?"
V závere blogu jeho autor pridáva aj bohatý zoznam zdrojového materiálu pre svoje tvrdenia. Je to veľmi dlhé, ale zaujímavé čítanie, všetko z verejných zdrojov informácií.