„Dňa 22. októbra sme slávili liturgickú spomienku na svätého Jána Pavla II., storočnicu jeho narodenia,“ povedal František poľským pútnikom zhromaždeným vo Vatikáne pre svoju audienciu. "Vždy požadoval privilegovanú lásku k posledným a bezbranným a k ochrane každého človeka od počatia po prirodzenú smrť."
Súd vo svojom rozhodnutí argumentoval tým, že potrat dieťaťa z dôvodu pravdepodobných vrodených chýb predstavuje eugeniku, snahu zbaviť spoločnosť slabých a nežiaducich, notoricky praktizovanú nacistami proti Židom a postihnutým osobám a zakladateľkou plánovaného rodičovstva Margaret Sangerovou proti čiernym a menšinám v USA.
V nedeľu demonštranti na protest proti rozhodnutiu prerušili katolícke omše v okolí Poľska. V Poznani, Varšave, Vroclave, Krakove a ďalších mestách demonštranti vtrhli do kostolov počas bohoslužieb, "oplzle konfrontovali kňazov" a sprejovali kostoly heslami a telefónnych čísiel poskytovateľov interrupcie, o hlásil Associated Press (AP).
Katolícka cirkev vytrvalo bráni práva nenarodených a ocenila rozsudok súdu z minulého týždňa. „Postavenie katolíckej cirkvi k právu na život sa nemení; obscénnosti, násilie a rušenie služieb, ako aj hanobenie, nie sú správnym spôsobom konania, “uviedol poznanský arcibiskup Stanislaw Gadecki, predseda poľskej biskupskej konferencie.
„Cirkev nemôže prestať brániť život, ani nemôže prestať hlásať, že každý človek musí byť chránený od počatia až do prirodzenej smrti,“ poznamenal . „V tomto bode nemôže Cirkev, ako často hovorí pápež František, robiť kompromisy, pretože by bola obvinená za kultúru odmietania, ktorá je dnes taká rozšírená a vždy ovplyvňuje najpotrebnejších a najzraniteľnejších.“
„Žiadam všetkých veriacich o modlitby za nenarodené deti, za rodičov čakajúcich deti a za obrátenie tých, ktorí používajú násilie,“ uviedol. Začiatkom tohto týždňa pápež František zverejnil list Európe, v ktorom rozložil svoj „sen“ o budúcnosti kontinentu, ktorý zahŕňa odstránenie legalizovaných potratov.
Snívam o Európe, „ktorá chráni život v každej fáze, od okamihu, keď v lone nie je vidieť, až do jeho prirodzeného konca, pretože žiadna ľudská bytosť nie je pánom života, či už svojho alebo iných“, napísal František.