Reštaurácia sa ospravedlnila za nápad vážiť zákazníkov
16 | 08 | 2020 I SITA

Reštaurácia v meste Čchang-ša umiestnila tento týždeň pred svojím vchodom dve veľké váhy a požiadala zákazníkov, aby zadali svoje miery do aplikácie, ktorá im na základe nich odporučila položky z menu.


Reštaurácia v centrálnej Číne sa ospravedlnila za to, že zákazníkov nabádala, aby sa najprv odvážili a potom si podľa toho objednali jedlo. Informuje o tom spravodajský portál BBC, podľa ktorého stravovacie zariadenie postup zaviedlo po spustení celonárodnej kampane proti plytvaniu jedlom.

Reštaurácia v meste Čchang-ša umiestnila tento týždeň pred svojím vchodom dve veľké váhy a požiadala zákazníkov, aby zadali svoje miery do aplikácie, ktorá im na základe nich odporučila položky z menu. V podniku tiež vyvesili plagátiky vyzývajúce na šetrnosť a propagujúce prázdne taniere.

Postup vyvolal vlnu nevôle na sociálnych sieťach, čo viedlo reštauráciu k "hlbokému ospravedlneniu" za to, ako interpretovali národnú kampaň za čisté taniere. "Naším pôvodným zámerom bolo propagovať ukončenie plytvania jedlom a nabádať k objednávaniu jedla zdravým spôsobom. Nikdy sme zákazníkov nenútili, aby sa vážili," uviedli.

Prezident Si Ťin-pching tento týždeň spustil kampaň s tým, že úroveň plytvania potravinami v krajine je "šokujúca a hrozivá".

Idete do reštiky? Dobre, zvážite sa a dajú vám to, čo si zaslúžite
Vstúpite do reštaurácie, skôr ako si sadnete k stolu sa odvážite a potom vám personál na základe vašej hmotnosti prinesie ponuku podniku. Čítať ďalej
15 | 08 | 2020 | Ivan Brožík