O projekt zlepšujúci inkluzívne vzdelávanie má záujem viac škôl ako ministerstvo predpokladalo
Do projektu podporujúceho inkluzívne vzdelávanie sa prihlásilo o 40 percent viac škôl ako bol ich plánovaný počet. Informoval o tom projektový manažér Peter Dolíhal na webovej stránke Metodicko-pedagogického centra.
Do národného projektu
„Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II“ si podalo žiadosť spolu 1 287 škôl, z toho 353 materských, 856 základných a 78 stredných škôl. Organizátori projektu pri tom rátali s 900 školami. Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR vyčlenilo na výzvu financie v objeme viac než 82,15 miliónov eur.
Školy chcú zaplniť takmer štyritisíc miest, pritom plánovaný počet miest je 2 548. Najväčší záujem je o pedagogických asistentov, tí by mali zaplniť 2 137 miest. Školy prejavili záujem aj o členov inkluzívneho tímu, kde patrí školský psychológ, školský špeciálny pedagóg či sociálny pedagóg. Prihlásené školy chcú 1 103 členov inkluzívneho tímu. Žiadostí o asistentov učiteľa pre žiakov so zdravotným znevýhodnením bolo 480.
Dolíhal uviedol, že v týchto dňoch končí hodnotenie a výber škôl, ktoré by mali byť zaradené do tohto projektu. Vybraným školám príde v auguste návrh zmluvy o spolupráci a organizačné pokyny. Úspešné školy budú môcť financovať nové pracovné pozície od septembra 2020 do konca augusta 2022
Trváme na tom, že projekty na vedu a výskum sa nemajú posudzovať podľa politických kritérií, vyhlásil Paulis
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR trvá na tom, že je správne, aby hodnotenie projektov na podporu vedy a výskumu podliehalo odborníkom.
Čítať ďalej