Štát chce kúpiť hlavnú časť mýtneho systému ako dielo a tiež ho aj prevádzkovať
"Chceme mať možnosť dynamicky nastavovať sadzby v čase, dynamicky a selektívne spoplatňovať alebo skôr nespoplatňovať niektoré úseky," povedal minister dopravy Andrej Doležal o novom pláne na mýtny systém.
Štát chce kúpiť hlavnú časť mýtneho systému ako dielo a tiež ho aj prevádzkovať. V porovnaní so súčasným elektronickým výberom mýta by mal byť lacnejší a výhodnejší. Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina) po stretnutí s médiami v pondelok informoval, že výnosy terajšieho mýtneho systému od roku 2010 do roku 2022 by mali dosiahnuť 2 mld. eur, ale náklady zhruba 1 mld. eur.
V novom mýtnom systéme by mali výnosy za desať rokov predstavovať predbežne 2,5 mld. eur a náklady maximálne 350 mil. eur. Náklady štátu na mýto by sa mali znížiť zo súčasných 45 až 50 % na 20 až 25 %. Súťaž na hlavnú časť mýtneho systému v hodnote podľa predpokladov 26 mil. eur by sa mala začať na jeseň tohto roka, mal by byť kompatibilný s plánovaným európskym mýtnym systémom.
"Najdôležitejšou zmenou je, že tým, že systém budeme vlastniť, bude veľmi flexibilný. Chceme mať možnosť dynamicky nastavovať sadzby v čase, dynamicky a selektívne spoplatňovať alebo skôr nespoplatňovať niektoré úseky," povedal Doležal. Zmluva Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. so spoločnosťou SkyToll, a. s., z roku 2009 uplynie koncom roka 2022, dovtedy však štát, respektíve NDS pravdepodobne už nestihne vybrať nového dodávateľa.
SaS je za zrušenie volebného moratória, podľa Sme rodina v praxi nemá zmysel
SaS je za prípadné zrušenie predvolebného moratória. Označila ho za neprimerané obmedzenie prístupu k informáciám. Podobne to vníma hnutie Sme rodina.
Čítať ďalej