Šéf spoločnosti Peugeot nalieha na radikálne kroky smerujúce k zníženiu ceny elektromobilov
Ceny obchodníkov a dodávateľov sa musia znížiť, ak chceme aby boli vozidlá s batériou cenovo dostupné, hovorí Tavares
Podľa generálneho riaditeľa majiteľa PSA musia výrobcovia automobilov podniknúť radikálne kroky na zníženie ceny elektrických vozidiel znížením nákladov v kanceláriách, predajniach a aj na dodávateľskej úrovni, píše
ft.com. Carlos Tavares uviedol, že premostenie rozdielu medzi nákladmi na vývoj elektrických vozidiel a ich predajom so ziskom, ktorý je v súčasnosti možný iba prostredníctvom dotácií, musí byť pre výrobcov automobilov prvoradou prioritou.
"Cenová dostupnosť bude výzvou pre nasledujúcich päť rokov, pokiaľ ide o náklady," vyhlásil. „Tieto prielomy musia pochádzať z nehnuteľností, distribučných nákladov... všetky zložky štruktúry nákladov sa musia skombinovať, aby sa cenová dostupnosť zvýšila.“
Výrobcovia automobilov a spotrebitelia v EÚ využívajú stimuly, dotácie a iné opatrenia na každé elektrické auto v hodnote približne 12 000 EUR, povedal. „Toto je priepasť, ktorú musíme uzavrieť, ak chceme ponúknuť ( autá ) čo najväčšiemu počtu občanov, čo znamená, že ak chceme čeliť tejto výzve, musíme sa venovať všetkým druhom znižovania nákladov,“ uviedol Tavares.
Vo Francúzsku sa začína montáž najväčšieho projektu jadrovej fúzie na svete
Cieľom projektu je poukázať na to, že je možné vyrábať čistú energiu z fúzie na komerčnej úrovni
Čítať ďalej
29 | 07 | 2020
|
Mário Martinka
Spoločnosť PSA, ktorá presunula svoje sídlo z Champs-Elysées na predmestie Paríža, aby ušetrila peniaze, má v úmysle urobiť ešte radikálnejšie kroky zmenšením administratívnej siete, ktorá sa kvôli pandémii stala nevyužívanou hlavne preto, že pracovníci pracovali z domu.
"Chystáme sa zmenšiť našu realitnú stopu," uviedol Tavares. „Bude to pre zamestnancov prínos. Budú míňať menej peňazí za dopravu tam a späť a budú mať lepšiu rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom. “PSA bude udržiavať kancelárske priestory pre prípad, že by sa tímy potrebovali stretnúť. Táto zmena by spoločnosti umožnila udržať si ziskovosť a zároveň zvýšiť predaj batérií a hybridných vozidiel.
Rovnako ako všetci výrobcovia automobilov pôsobiaci v Európe alebo v Číne, aj spoločnosť PSA posilňuje schopnosti elektrických vozidiel v očakávaní prudkého nárastu dopytu počas tohto desaťročia. Spoločnosť v utorok predstavila novú platformu, ktorá bude základňou pre všetky jej modely od roku 2025. Tým sa podporia vozidlá, ktoré budú mať dojazd až 650 km na jedno nabitie.
Koronavírus sa šíri v „jednej veľkej vlne“ a nezmizne so zmenou ročných období, varuje WHO
Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) zrušila nádej, že koronavírus v lete jednoducho zmizne, pričom nalieha na svet, aby sa namiesto toho pripravil na „jednu veľkú vlnu“, informuje portál RT.
Čítať ďalej
29 | 07 | 2020
|
Marek Molnár
Očakávaná fúzia spoločnosti PSA s Fiat Chrysler vytvorí tretieho najväčšieho výrobcu automobilov na svete a môže viesť k tomu, že taliansko-americká značka presunie svoje vozidlá na systémy PSA. "Keďže sa dve spoločnosti spájajú, aktíva oboch rodín budú k dispozícii," uviedol a dodal, že elektrifikácia prevažne severoamerickej zostavy vozidiel FCA bude závisieť od rýchlosti regulácii v USA.
Fúzia s FCA bola dohodnutá v decembri, ale stále čelí prísnej kontrole európskych orgánov hospodárskej súťaže. Hoci Tavares uviedol, že bude pozorne sledovať hotovostnú pozíciu novo zlúčenej skupiny, uviedol, že „nie je ten pravý okamih“ diskutovať o plánovanej mimoriadnej dividende pre akcionárov FCA vo výške 5,5 miliárd EUR, čoho cielom malo byť vyrovnanie hodnoty oboch skupín.
Dodal: „Bol by som arogantný, keby som teraz predpovedal budúcnosť. Jediné, čo môžeme urobiť, je zvýšiť obratnosť, robustnosť a odolnosť našich spoločností.“
Francúzske katedrály v plameňoch: „Záverečná etapa de-kresťanizácie“?
„Musíme skúsiť všetko, kým je stále možné, zachrániť našu civilizáciu. Naša civilizácia je postavená na gréckom, rímskom, židovsko-kresťanskom dedičstve.“ - Alain Finkielkraut, autor, L'Opinon, 17. decembra 2013.
Čítať ďalej
27 | 07 | 2020
|
Mário Martinka