Cesty druhej triedy už nebudú zadarmo, na stovkách nových komunikácii sa bude platiť mýto
Status ciest druhej triedy sa začne od januára meniť. Ako prvý príde na rad Trnavský kraj, kde bude pre nákladnú dopravu spoplatnených 250 kilometrov. Spoplatnenie ciest druhej triedy sa uskutoční v rámci balíka zmien, ktoré sa dotknú ciest nižších tried. O pilotnom projekte spoplatňovania ciest druhej triedy od januára budúceho roka pre nákladnú dopravu
informujú Hospodárske noviny. Hoci cesty doteraz spoplatnené neboli, frekvencia premávky nákladných áut bola sledovaná už od roku 2014.
„Národná diaľničná spoločnosť v spolupráci s ministerstvami dopravy a financií a so samosprávnymi krajmi prehodnocuje a analyzuje možnosti mýtneho systému aj na cestách II. triedy,“ vysvetľuje Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
Dôvod na vyhlásenie nového tendra na záchranky nie je, tvrdí ÚDZS
Povolenia na prevádzkovanie ambulancií záchrannej zdravotnej služby (ZZS) sú platné a neboli zrušené žiadnym príslušným orgánom.
Čítať ďalej
V rámci analýzy mýtneho systém NDS doteraz sledovala cesty nižších tried za približne päť miliónov ročne. NDS od septembra prestane so sledovaním ciest tretej triedy vďaka čomu po novom ušetrí až 700-tisíc eur ročne. Ťažšie kamióny majú pritom na tomto type ciest zákaz už roky.
Hospodárske noviny objasňujú, že zmeny sa udejú v Trnavskom kraji najmä kvôli jeho polohe. Susedí totiž s bratislavským krajom, do ktorého smeruje veľká časť tranzitnej dopravy pričom niektorí z prepravcov znižujú svoje náklady jazdou po úsekoch, ktoré sú zadarmo.
Predstavitelia Trnavského kraja sa už koncom minulého roka zapojili do pripomienkovania vyhlášky rezortu dopravy, ktorá vymedzovala úseky výberu mýta. Žiadali zahrnúť 10 kritických trás v okresoch Dunajská streda a Galanta s tým, že tranzitujúce autá by mali platiť mýto.
Česi sa čiastočne vrátia k rúškam
Počet aktívnych prípadov ochorenia COVID-19 u našich západných susedov stúpa. Z dôvodu zvýšeného rizika komunitného šírenia nákazy opäť čiastočne zavádzajú prísnejšie opatrenia.
Čítať ďalej
24 | 07 | 2020
|
Natália Sollárová
Jeden dlhý úsek by sa mal po uplatnení zmien rozdeliť na viacero častí s podmienkou, že ten, kto napríklad prejde štyri úseky zo štyroch v priebehu 24 hodín, zaplatí mýto, približujú Hospodárske noviny.
„Ak sa spoplatnia cesty druhej triedy, tento príjem by mal byť príjmom vyšších územných celkov a mal by byť použitý na rozvoj a údržbu ciest, ktoré sú ničené kamiónmi,“ povedal analytik Rastislav Cenký, podľa ktorého by malo byť mýto za tieto trasy vyššie ako za zvyšné spoplatnené časti.
O svojom zámere začne NDS ešte len rokovať s regionálnymi dopravcami. Štát momentálne analyzuje dopady, ktoré budú mať zmeny na firmy ale aj intenzitu dopravy. Po úspešnom pilotnom projekte zvažujú obdobný systém aj ďalšie kraje.