Francúzska značka L'Oréal odstráni z produktov slová ako "bieliaci" či "svetlý"
Francúzska kozmetická značka L'Oréal odstráni z obalov svojich produktov slová ako "bieliaci" či "svetlý". Urobí tak v reakcii na celosvetové protesty proti rasizmu, uviedla v sobotu agentúra AFP.
"Skupina L'Oréal sa rozhodla odstrániť z obalov svojej pleťovej kozmetiky slová ako 'biely/bielenie', 'svetlý/zosvetlenie' či 'bledý'," píše sa vo vyhlásení.
Toto oznámenie nadväzuje na štvrtkové rozhodnutie značky Unilever, ktorá v Indii a Bangladéši premenuje krém na zosvetlenie pleti s názvom Fair & Lovely (Svetlý a krásny).
Unilever vysvetlil, že v tomto názve prestane používať slovo 'fair' (svetlý), pretože sa "zaviazal, že bude oslavovať všetky odtiene pleti".
Neprirodzená diéta vychudnutej Adele (32): Kilá sa čoskoro vrátia, varuje odborníčka
Za pomerne krátke obdobie schudla o neuveriteľných 45 kilogramov a teraz speváčka Adele (32) nenechá v kľude takmer nikoho. Fanúšikovia na sociálnych sieťach riešia jej vychudnuté telo i prepadnuté líca. Špekuluje sa o špeciálnej diéte aj anorexii....
Čítať ďalej
27 | 06 | 2020
|
Timotej Dudka
Tlak na kozmetické či potravinárske spoločnosti, aby v niektorých prípadoch zmenili svoje názvoslovie, sa začal po vypuknutí protestov vyvolaných násilnou smrťou Afroameričana Georgea Floyda a sformovaní sa v podstate už celosvetovo pôsobiaceho hnutia Black Lives Matter.
Firma Johnson & Johnson tak napr. minulý týždeň oznámila ukončenie výroby niektorých produktov radu Neutrogena a Clean & Clear, ktoré sa v Ázii a na Blízkom východe predávajú ako krémy na redukciu tmavých škvŕn.
Niekoľko amerických spoločností zvažuje úplnú zmenu log svojich značiek. Jednou z nich je spoločnosť Mars, ktorej značka Uncle Ben's má ako logo podobizeň Afroameričana.