Predpokladá sa, že v roku 2020 príde v USA k zatvoreniu 25 000 obchodov
Jedným z výsledkov pandémie koronavírusu by mohlo byť zatvorenie až 25 000 obchodov. Kríza sa stále nezlepšuje a už niektoré obchody dohnala do bankrotu.
Podľa prieskumu spoločnosti Coresight Research by mohlo v USA v roku 2020 dôjsť k 20 000 a 25 000 zatvoreniam maloobchodov, pričom 55% až 60% z nich sa nachádzajú v amerických nákupných centrách. Spoločnosť Coresight musela teda upraviť svoju predpoveď, kde tvrdila, že maloobchodníci v roku 2020 ohlásia okolo 15 000 bankrotov, píše
cnbc.com Množstvo opustených predajných priestorov núti majiteľov nehnuteľností aby si buď našli nových nájomníkov alebo musia zmeniť účel svojej nehnuteľnosti. Dnes si už veľa obchodníkov nehľadá kamenné predajne a ak sa aj takí nájdu, snažia sa skôr svoje predajné plochy zmenšovať.
Obchodné reťazce spoločností Neiman Marcus, Stage Stores a J.C. Penney požiadali o ochranu pred veriteľmi. Podobne postupoval aj predajca domácich potrieb, Tuesday Morning a výrobca odevov J.Crew. Viacerí z týchto maloobchodníkov zatvoria niektoré obchody a začnú znova fungovať, ale spoločnosť Stage Stores varovala, že ak nenájde kupujúceho, bude pravdepodobne potrebné zatvoriť všetky jej prevádzky.
Americký trh práce sa neočakávane zlepšuje; zotavenie však bude trvať roky
Americké hospodárstvo v máji neočakávane znížilo mieru nezamestnanosti. Toto môže byť najjasnejší signál, že pokles ekonomiky, ktorý vyvolala pandémia COVID-19 sa pravdepodobne skončil, avšak cesta k obnove hospodárstva bude ešte...
Čítať ďalej
08 | 06 | 2020
|
Mário Martinka
Spoločnosť Coresight doteraz zaznamenala zo strany maloobchodníkov celkovo 4 005 uzavretí obchodov. Z tohto počtu zavrel Pier 1 Imports viac ako 900 prevádzok, GNC 300 prevádzok a Tuesday Morning zatvoril viac ako 200 prevádzok. Zatváranie prevádzok sa nevyhlo ani niektorým známym značkám ako Victoria's Secret, Papyrus a Penney.
"Očakávame, že návrat k predkrízovým úrovniam v maloobchodnom predaji bude postupný a pozvoľný, pretože očakávame, že dôvera spotrebiteľov, dopyt a výdavky budú nejakú dobu nezvyčajné," uviedla v správe zakladateľka a generálna riaditeľka spoločnosti Coresight, Deborah Weinswig. „Vzhľadom na to, že oživenie na úroveň pred krízou môže byť postupné, je nepravdepodobné, že by maloobchodníci, ktorí už mali problémy pred krízou ostali na ceste k zotaveniu. Stane sa pravdepodobne to, že uzavrú niekoľko ďalších obchodov,“ povedala.
Správa spoločnosti eMarketer predpovedá, že v roku 2020 poklesne maloobchodný predaj v USA o viac ako 10%. Návrat k predkrízovým úrovniam sa očakáva až v roku 2022, dodáva však, že predaj v obchodoch s elektronikou tento rok stúpne o 18%. Očakáva, že v dôsledku pandémie dôjde k poklesu predaja vo všetkých kategóriách maloobchodu s výnimkou potravín, nápojov, zdravia a krásy. "Toto je najkritickejšie zmrazenie spotrebiteľských výdavkov za posledné desaťročia v USA," uviedla analytička spoločnosti eMarketer, Cindy Liu.
Ako blízko sme k porazeniu koronavírusu?
Lekári tvrdia, že dosahujú pokrok v porozumení tejto chorobe, poukazujú však na to, že vakcína tak skoro nebude
Čítať ďalej
10 | 06 | 2020
|
Mário Martinka