Energetické firmy musia za nedodanie kvalitných služieb vrátiť zákazníkom 545-tisíc eur
Regionálne distribučné spoločnosti, čiže firmy, ktoré dopravujú k spotrebiteľom elektrinu, najčastejšie porušili štandardy kvality tým, že neobnovili distribúciu elektriny po poruche v určenej lehote, neoznámili plánované prerušenie distribúcie, respektíve nedodržali termín plánovaného prerušenia distribúcie elektriny.
Nie všetky energetické firmy poskytujú svojim zákazníkom kvalitné služby. Aj za minulý rok energofirmy nedodržali štandardy kvality a museli tak vyplatiť kompenzačné platby v celkovej výške 545-tisíc eur. Ako informoval Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO), najviac za nedodržiavanie pravidiel musia zaplatiť elektroenergetici. Odberateľom za nekvalitné služby majú vrátiť 481-tisíc eur.
Pri elektroenergetikoch najviac nedodržiavali štandardy kvality regionálne distribučné spoločnosti, čiže firmy, ktoré dopravujú k spotrebiteľom elektrinu. Tie museli na kompenzačných platbách zaplatiť až 445-tisíc eur.
„Na celkovom počte udalostí s nedodržaným štandardom kvality sa najviac podieľali regionálne distribučné sústavy, ktorých podiel na zaznamenaných udalostiach dosiahol 99,9 %. Regionálne distribučky najčastejšie porušili štandardy kvality tým, že neobnovili distribúciu elektriny po poruche v určenej lehote, neoznámili plánované prerušenie distribúcie, respektíve nedodržali termín plánovaného prerušenia distribúcie elektriny,“ doplnil regulačný úrad.
OĽaNO aj ostatné koaličné strany volili skôr liberáli ako konzervatívci
Z prieskumov agentúry Focus vyplýva, že všetky politické strany, ktoré tvoria súčasnú koalíciu, volili prevažne stredoví voliči alebo liberáli. Napriek konzervatívnej agende súčasnej vlády sú ich konzervatívne ladení voliči v menšine....
Čítať ďalej
31 | 05 | 2020
|
Jaroslav Fabok
Plynárenské firmy vrátia odberateľom za nedodržanie štandardov kvality približne 34-tisíc eur, teplárenské necelých 31-tisíc eur a spoločnosti pôsobiace vo vodárenstve 47 eur. „Mechanizmus kompenzačných platieb má pozitívny vplyv na dodržiavanie ustanovených štandardov kvality, pretože náklady spojené s úhradami kompenzačných platieb za ich nedodržanie nie sú oprávnenými nákladmi vstupujúcimi do výpočtu regulovaných cien a negatívne vplývajú na zisk regulovaných subjektov,“ konštatoval regulačný úrad.
Štandardy kvality sa zameriavajú na ochranu koncových odberateľov. Predstavujú súbor pravidiel a postupov, ktoré musí dodávateľ dodržiavať, aby odberateľ za cenu, ktorú platí za energie, dostal primeranú kvalitu. V prípade akýchkoľvek pochybností o dodržiavaní štandardov kvality má spotrebiteľ právo obrátiť sa na svojho dodávateľa, s ktorým má uzatvorenú zmluvu o dodávke. Dodávateľ je povinný vykonať záznam a urobiť nápravu. Povinné sledovanie dodržiavania štandardov kvality zaviedol regulačný úrad od roku 2009.
Posilní sa kompetencia všeobecných lekárov a sestier
Za dôležitú prioritu po zmiernení krízy spôsobenej novým koronavírusom Ministerstvo zdravotníctva SR považuje posilnenie kompetencií všeobecných lekárov a tiež zdravotných sestier.
Čítať ďalej