Slovensko v priebehu včerajška (25. mája) rozšírilo možnosť vstupu na svoje územie s pomocou využitia domácej karantény. Aplikácia eKaranténa má však niekoľko technických nedostatkoch a zatiaľ stále nefunguje ani na iOS od spoločnosti Apple.
Portál Živé.sk o IT technológiách a telekomunikáciách zverejnil zoznam nedostatkov, s ktorými aplikácia eKaranténa zápasí. Problémy s jej používaním môžu nastať napríklad pri slabo nabitej batérii telefónu, ponechaní prednej fólie na displeji, malom množstve voľného miesta vo vnútornej pamäti zariadenia, v prípade slabého signálu alebo ak človek spravil prvé overenie identity pri slabom svetle.
Aplikácia, ktorej používanie schválil Google v nedeľu, funguje len na platforme Android vo verzii aspoň 5.0. Zatiaľ čo v Obchode Play je teda dostupná, na App Store od Apple sa stále čaká. „Schvaľovací proces to je komunikácia, čiže pošlete nejaké vyjadrenie, Apple posiela dodatočné otázky. Je to akoby negociácia. Stále čakáme na vyjadrenie,“ povedal člen permanentného krízového štábu Ján Bučkuliak.
Platí pritom, že až 96 percent ľudí, ktorí o smart karanténu prejavili záujem, ju mohlo využiť aj v praxi. Do domácej izolácie už prešlo 1302 občanov a zo štátnej karantény bolo prepustených 740 repatriantov, uvádza web Živé.sk. Podľa premiéra Igora Matoviča by sa po spustení aplikácie do konca týždňa nemusel nachádzať v štátnej karanténe nikto.