Rýchlostná cesta R7 od Holíc po Ketelec je pripravená na bezpečnú prevádzku
Rýchlostná cesta R7 medzi Holicami a Ketelcom v dĺžke 24 kilometrov je v zásade hotová a pripravená na bezpečnú prevádzku.
Ako vo štvrtok priamo na stavbe informoval generálny riaditeľ spoločnosti D4R7Construction, s. r. o., Michael Heerdt, zatiaľ dostali povolenie na predčasné užívanie iba na úsek od Šamorína po Dunajskú Lužnú, povolenie pre úseky od Holíc po Šamorín a od Dunajskej Lužnej po Ketelec nedostali.
"Proces pre tieto dve povolenia prerušil Špeciálny stavebný úrad 27. apríla. Zdôvodnil to tým, že ministerstvo dopravy nesúhlasí s postupom procesu na vydanie povolenia, lebo na ceste ešte zostávajú práce, ktoré musia byť dokončené. Na ceste už nie sú žiadne nedokončené práce, ktoré by bránili vydaniu povoleniu na predčasné užívanie pre tieto úseky," povedal Heerdt.
D4R7 Construction je hlavným zhotoviteľom úsekov rýchlostnej cesty
R7 a diaľnice D4 v okolí Bratislavy v celkovej dĺžke 59 kilometrov v rámci PPP projektu. Úseky
R7 mali byť pôvodne hotové v apríli a D4 v októbri tohto roka, časť z nich by mali dokončiť v tomto a časť v budúcom roku. V súvislosti s výhradami ministerstva dopravy a výstavby k odvodňovaniu a dopravnému značeniu na
R7 šéf zhotoviteľa poznamenal, že to bolo v skutočnosti vyriešené už predtým.
Gröhling verí, že v septembri sa do škôl vrátia všetci školáci
Rozhodnutie o otváraní škôl v júni je podľa slov ministra na konzíliu odborníkov.
Čítať ďalej
Zhotoviteľ tvrdí, že postupoval podľa zákona a osvedčených postupov pre infraštruktúrne projekty, aby umožnil vydanie povolení na predčasné užívanie úsekov
R7. Nedostatky, ktoré nedávno spomínal rezort dopravy, napríklad, eróziu svahov pri ceste, nemajú podľa D4R7 Construction žiadny vplyv na bezpečnosť dopravy a nebránia vydaniu povolení na predčasné užívanie cesty. Svahy boli zhutnené a v budúcnosti budú súčasťou pravidelnej údržby počas prevádzky
R7.
Oneskorenie v projektoch ako je D4R7 môže podľa zhotoviteľa stáť niekoľko miliónov eur mesačne. Spoločnosť preto žiada ministerstvo dopravy, aby v súlade s povoľovacou a odbornou praxou schválilo otvorenie dokončených úsekov ciest.
Pri hranici s Poľskom zadržali Bangladéšanov a Indov, objavili aj mŕtve telo
Sedem občanov Bangladéša a dvoch Indov zadržali policajti v stredu v lesnom poraste v katastrálnom území obce Zboj, okres Snina pri hranici s Poľskom.
Čítať ďalej
"Neochota ministerstva dopravy zúčastniť sa kontroly staveniska dokončeného cestného úseku z dôvodu, že koncesionár (Zero Bypass Limited - poz. red.) nepodpísal stavebné denníky, nepomáha nájsť spoločnú reč," upozornil Heerdt.
Úpravy, ktoré podľa neho nedávno vykonali, neboli pre vydanie povolení na predčasné užívanie
R7 nevyhnutné, keďže zistené nedostatky aj tak neohrozovali bezpečnosť dopravy.
"Z objektívneho hľadiska je preto nepochopiteľné, prečo ešte neboli tieto povolenia na predčasné užívanie úsekov R7 z Holíc do Šamorína a z Dunajskej Lužnej do Ketelca vydané, aby bolo možné začať proces otvárania R7," podotkol Heerdt.
Štátne nemocnice ku koncu minulého roka dlžili takmer 812 mil. eur
Štátne nemocnice ku koncu minulého roka dlžili takmer 812 mil. eur. Z toho záväzky po lehote splatnosti boli takmer 542 mil. eur a záväzky v lehote splatnosti takmer 270 mil. eur.
Čítať ďalej
Takýto prístup je podľa zhotoviteľa jednoznačne v rozpore s povoľovacou a odbornou praxou a nemá oporu v žiadnom predpise ani zákone.
"Akonáhle sú odstránené všetky také nedostatky, ktoré by bránili bezpečnej prevádzke cesty, je možné vydať povolenie na predbežné užívanie. Zostávajúce práce, ktoré neovplyvňujú bezpečnú prevádzku cesty, sa zvyčajne nemusia dokončiť pred vydaním povolenia na predbežné užívanie, ale až pred vydaním kolaudačného povolenia," povedal Heerdt.
Trvanie ministerstva dopravy na tom, že aj práce, ktoré nie sú nevyhnutné na bezpečnú prevádzku cesty, musia byť dokončené pred vydaním povolenia na predbežné užívanie, sú podľa neho v rozpore s dobrou praxou v odbore aj s uzatvorenou koncesnou zmluvou. "
Tiež vedú k ďalšiemu zbytočnému odkladu sprístupnenia R7 slovenskej verejnosti a finančne značne poškodzujú našu spoločnosť," dodal Heerdt.
Agentúra SITA požiada o vyjadrenie Ministerstvo dopravy a výstavby SR.