Všetkým hlavným televíznym staniciam sa zvyšuje sledovanosť, vyplýva z prieskumu
30 | 03 | 2020 I SITA

Všetkým hlavným televíznym staniciam sa zvyšuje sledovanosť, predovšetkým sledovanosť doma. Napriek karanténe sa posilňuje sledovanosť televízie aj mimo domov. Vyplýva to z elektronického crosmediálneho a crossplatformného merania médií adMeter prieskumnej agentúry Median SK.


Ako agentúru SITA informoval Michal Mislovič z Median SK, v týždni od 16. marca do 22. marca venovali Slováci vo všedný deň sedem hodín a 15 minút sledovaniu televízie, počúvaniu rádia, návšteve internetu a mobilných aplikácií dokopy. Cez víkend to bolo bezmála osem hodín. Takmer 100 percent Slovákov denne aspoň na chvíľu prišlo do kontaktu s TV, rozhlasom, webovými stránkami či mobilnými aplikáciami.

V porovnaní s predminulým týždňom podľa prieskumu opäť posilňujú najviac televízia a internet. Televízie zároveň zvyšujú aj svoj denný zásah. O 10 až 20 percent narastá rovnako čas, ktorý strávia diváci na weboch a mobilných aplikáciách slovenských televízii, najviac na online platforme Markízy.

„Zmeny sú dobre pozorovateľné na príklade Jednotky, kedy v posledných týždňoch významne narastá sledovanosť v časoch okolo poludnia a štvrtej až siedmej podvečernej hodiny, kedy Jednotka vysiela Správy RTVS," priblížil Mislovič. Pokiaľ ide o rádiá, je v marci zrejmý zhruba 25-percentný nárast ATS relative. Z toho vyplýva, že stávajúci poslucháči slovenských rádií meraní v projekte adMeter, trávia so svojimi obľúbenými stanicami viac času ako doteraz.

Predseda Úradu pre verejné obstarávanie, ktorý bol pozitívny na COVID-19, nemal prísť do kontaktu so žiadnym členom novej vlády
Predseda Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) Miroslav Hlivák, ktorému v nedeľu (29. 3.) spolu s jeho manželkou potvrdili pozitívne testy na ochorenie COVID-19, neprišiel do kontaktu so žiadnym členom novej vlády Igora Matoviča (OĽaNO).... Čítať ďalej
30 | 03 | 2020 | TASR


V prípade internetu tak v porovnaní s predchádzajúcim týždňom zvýšilo svoj denný zásah v sledovanom týždni množstvo slovenských webov napr. aktuality.sk, topky.sk, pravda.sk, dennikn.sk. „Nárast bol nameraný tiež v prípade Google a Youtube. V prípade väčšiny týchto spravodajských platforiem rastie nielen zásah, ale o cca 50 % aj čas strávený čítaním alebo sledovaním správ. Množstvo ďalších webov si udržuje svoju už posilnenú pozíciu z predchádzajúceho týždňa, napríklad sme.sk alebo zoznam.sk," uvádza Mislovič.

Výrazne sa prejavuje predovšetkým nárast času stráveného sledovaním videí na YouTube. Počas dvoch týždňov narástol tento čas zhruba o 35 až 40 percent. Z prieskumu tiež vyplýva, že naďalej rastú aj sociálne siete.

Súdna úradníčka obvinená z predaja drog ostáva vo väzbe
Vyššia súdna úradníčka Veronika Š., ktorá je obvinená z predaja drog, ostáva vo väzbe. Na neverejnom zasadnutí o tom rozhodol dnes Krajský súd v Bratislave. Čítať ďalej
30 | 03 | 2020 | SITA


„Okrem Facebooku používa denne oveľa viac Slovákov Twitter a na komunikačných platformách typu Messenger, WhatsApp alebo Viber strávime o desiatky percent viac času. Napríklad priemerný užívateľ strávil na WhatsApp minulý týždeň 11 minút v porovnaní s 8 minútami predchádzajúceho týždňa," dodal Mislovič.

Dodáva, že medzi tzv. „on demand“ audio a video službami narastá aj Spotify s nárastom stráveného času na dvojnásobok a 40-percentným nárastom užívateľov. Dvakrát viac Slovákov si rovnako sťahuje rozličný video a audio obsah na uloz.sk.

Analýzy sú výstupom elektronického crossmediálneho a crossplatformného merania konzumácie médií adMeter prieskumnej agentúry Median SK. Umožňuje sledovať, ako celková populácia a jej rôzne cieľové skupiny sledujú televíziu, počúvajú rádia, surfujú na internete, alebo užívajú mobilné aplikácie. Merania v SR sa zúčastňuje 800 respondentov vo veku 12 až 69 rokov. Projekt adMeter je realizovaný na Slovensku a v Českej republike.

V energetickom sektore sa údajne vytvoril kartel šiestich firiem
V energetickom sektore sa údajne vytvoril kartel šiestich firiem. Podozrenia už preveruje Protimonopolný úrad SR (PMÚ). Čítať ďalej
30 | 03 | 2020 | SITA