Koaličné rokovania ešte neskončili, nová vláda stále čaká na svoj čas, no už teraz je jasné, že jej hlavným problémom bude nedostatok financií.
Medzi najväčšie operačné programy, ktoré sú spustené už od roku 2014, patrí program Integrovanej infraštruktúry. Spadá pod neho budovanie diaľnic, rýchlostných ciest či železničných tratí, na ktoré by malo dokopy pripadnúť až 6,9 miliardy eur.
K ďalším operačným programom s veľkou plánovanou finančnou dotáciou patria Kvalita životného prostredia (3,5 miliardy eur), Ľudské zdroje (2,6 miliardy eur), Program rozvoja vidieka (2,1 miliardy eur) a v neposlednom rade Integrovaný regionálny operačný program (2 miliardy eur).
Aktuality.sk uverejnili rozpis finančných zdrojov, ktoré bude mať nasledujúca vláda teoreticky k dispozícii. Čo sa týka doposiaľ nezakontrohovaných peňazí k 31. januáru 2020, najväčší balík je určený práve na Integrovanú infraštruktúru (2,2 miliardy eur). Na sektor Kvality ľudského života je k dispozícii 1,4 miliardy eur a na Ľudské zdroje 260 miliónov eur.
Najväčšia časť balíka určeného na budovanie Integrovanej infraštruktúry pritom pôjde na budovanie diaľnic či na železničnú trať ponad Nosickú priehradu.
Ako sa zdá, budúca vláda bude mať problémy aj s eurofondmi, ktoré sa už buď minuli, alebo sú viazané na konkrétne projekty. Problémom bude najmä budovanie viacerých diaľničných úsekov, ktorých náklady nedokážu európske peniaze v plnom rozsahu pokryť.
Budúci koaliční partneri na čele s Igorom Matovičom a Borisom Kollárom sa tak budú musieť vysporiadať s problémami, ktoré im prinesie prázdna štátna kasa, ktorú im zanechala predchádzajúca vláda.