Progresívne Slovensko zneužívalo na kampaň facebookové konto prezidentky Zuzany Čaputovej!
Progresívne Slovensko (PS) zneužívalo na kampaň facebookové konto prezidentky Zuzany Čaputovej. Informuje o tom mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS) na sociálnej sieti.
PS malo podľa mimovládky pri cielení inzercie na Facebooku v rukách aj aktuálne kontakty profilovej stránky prezidentky. TIS ako príklad uviedla inzerát lídra PS Michala Trubana z tohto týždňa s reakciami Andreja Danka (SNS) na blokádu Národnej rady SR.
V popise cielenia reklamy je uvedené, že okrem iného sa status ukazoval aj fanúšikom stránky prezidentky. Hovorca hlavy štátu Martin Strižinec v reakcii mimovládke napísal, že o takýchto aktivitách nevedia.
Koalícia PS/Spolu už minula na kampaň vyše dva milióny eur, viac ako Smer
Pôvodnú sumu na kampaň už progresívci dva krát prehodnotili, keďže v prieskumoch príliš príliš nehviezdili.
Čítať ďalej
23 | 02 | 2020
|
Peter Haluza
„Reklamu je možné takto nastaviť len vtedy, ak disponujete administrátorskými právami k dotyčnej stránke, respektíve tá vám prístup ku kontaktom umožnila, čo nám potvrdil aj zamestnanec Facebooku," vysvetlila TIS.
Hovorca prezidentky Martin Strižinec v reakcii mimovládke napísal, že o takýchto aktivitách nevedia.
„Pôvodní administrátori facebookového profilu Zuzany Čaputovej boli nahrádzaní postupne novými, v závislosti od toho, ako sa priebežne dopĺňal tím spolupracovníkov prezidentky a odbor komunikácie," priblížil Strižinec.
Danko sťahuje nápad s diaľničnými známkami a obviňuje Facebook
Predseda SNS Andrej Danko nebude ďalej presadzovať zrušenie diaľničných známok.
Čítať ďalej
23 | 02 | 2020
|
Peter Haluza
Mimovládke však neodpovedal, kto aktuálne stránku spravuje a či takéto konanie považuje za etické. Zuzana Čaputová bola podpredsedníčkou a prezidentskou kandidátkou PS. Pri zvolení mala na sociálnej sieti stotisíc sledovateľov. Po víťazstve vo voľbách sa členstva v strane vzdala a sľubovala nadstraníckosť.
„Je dobré, a o to sa budem aj ja usilovať, ak prezident zostáva nadstranícky, ak je skôr zástupcom občanov. Mal by byť reprezentantom občanov, všetkých voličov, byť nad delením na politické subjekty," povedala v lete 2019 pri nástupe do funkcie. V súčasnosti má na svojej profilovej stránke na sociálnej sieti 183-tisíc fanúšikov.
TRAGÉDIA v Alpách: Len 6-ročný chlapec z Česka zahynul po smrteľnom páde zo 60 metrov! (VIDEO)
Šesťročný chlapec z Česka zahynul v sobotu pri zostupe z rakúskej hory Drachenwand pri jazere Mondsee. Bol na túre s rodinou, za tmy sa pošmykol a spadol do hĺbky približne 60 až 70 metrov pred očami svojej matky. Záchranári uviedli, že cesta, po...
Čítať ďalej
23 | 02 | 2020
|
Miroslav Tóth
„Reklamu na Facebooku cielime na veľké množstvo cieľových skupín, podľa záujmov aj demografických údajov. Používame aj cieľové skupiny z predošlých kampaní PS/Spolu. Jedným z publík boli aj fanúšikovia stránky Zuzany Čaputovej. Po upozornení sme nášho dodávateľa požiadali o zrušenie cielenia podľa fanúšikov stránky," reagovala na otázky TIS hovorkyňa koalície Silvia Hudáčková.
Z Facebooku mimovládku informovali o tom, že ak chceli priamo cieliť na fanúšikov stránky prezidentky, ako to robili v PS, museli mať k jej profilu admin prístup.
Koalícia PS/Spolu minula na inzerciu na Facebooku počas volebnej kampane viac ako ktorákoľvek iná strana. Doteraz to bolo 250-tisíc eur.
„Schopnosť cieliť reklamu na toho správneho človeka je pre marketérov lukratívna vec. Už len cena jedného získaného sledovateľa sa pre nich pohybuje od niekoľko centov po desiatky eur, v závislosti od jeho či jej charakteristík. Michal Truban ašpiruje na pozíciu digitálneho lídra v budúcej vláde," píše TIS.
„Aj uzdravení z koronavírusu môžu šíriť vírus ďalej,“ tvrdí expert
Aj pacienti, ktorí boli vyliečení z choroby Covid-19, môžu byť naďalej nákazliví, varoval popredný čínsky expert na respiračné ochorenia.
Čítať ďalej
23 | 02 | 2020
|
Timotej Dudka