Nemecko: Razie v Mitsubishi v rámci vyšetrovania emisných podvodov

Prokurátori majú podozrenie na podvod pri testoch na dvoch typoch dieselových motorov. Vyšetrovanie by urobilo z Mitsubishi najnovšieho výrobcu v prebiehajúcom súbore škandálov v podvádzaní emisií. Informuje DW.


Nemeckí prokurátori v utorok spustili razie na nemeckú dcérsku spoločnosť Mitsubishi a na niekoľkých dodávateľov automobilov po celej krajine v rámci vyšetrovania údajného použitia zariadení určených na podvádzanie emisných skúšok pri dvoch typoch motorov.

Frankfurtské úrady uviedli, že začali vyšetrovanie podvodov vedúcich pracovníkov v „medzinárodnej automobilovej skupine, dcérskej spoločnosti medzinárodného autosalónu a dvoch medzinárodných dodávateľov automobilov“. Celkovo bolo prehľadaných 10 komerčných nehnuteľností v Severnom Porýní-Vestfálsku, Hesensku, Dolnom Sasku a Bavorsku. Tri z prehľadaných nehnuteľností patrili dodávateľovi automobilov Continental, ktorý je v tomto prípade uvedený ako svedok.

Vyšetrovanie sa zameriava na dieselové vozidlá Mitsubishi s motormi s objemom 1,6 a 2,2 litra, ktoré spĺňajú najprísnejšie normy Euro 5 a Euro 6 v Nemecku, aby splnili určité environmentálne normy. Prokurátori vo vyhlásení uviedli, že „existuje podozrenie, že motory sú vybavené takzvaným vypínacím zariadením“, vďaka ktorému sú emisie nižšie, než v skutočnosti sú.

Japonský výrobca automobilov je tiež súčasťou obchodnej aliancie so spoločnosťami Renault a Nissan.

Mitsubishi je vyšetrované prvý krát, čo sa týka podvádzania emisií. V roku 2016 však automobilka priznala zverejnenie prehnaných ratingov najazdených kilometrov pre modely automobilov, ktoré predávala v Japonsku.

Razie sú posledným príkladom prebiehajúceho súboru škandálov - prezývaného Dieselgate - kvoli podvádzaniu z emisiami. V roku 2015 Volkswagen pripustil inštaláciu softvéru do 11 miliónov vozidiel s naftovým motorom, aby prešli emisnými testami. Zariadenia umožnili vozidlám produkovať až 40-násobok zákonnej hranice oxidu dusičitého.

Volkswagen manipuloval s meraním emisií aj u svojich novších dieselov. Koncern toto tvrdenie popiera!
Koncern Volkswagen podľa nemeckej televíznej a rozhlasovej stanice SWR zrejme manipuloval s meraním emisií aj u novších motorov emisnej normy Euro 6. Daný typ motora koncern namontoval od roku 2012 do státisícov áut, vrátane tých vyrábaných... Čítať ďalej
13 | 09 | 2019 | Ján Prokop