Európa sa pripravuje na technickú revolúciu. Odstaví postupne aj naše staršie autá?
21 | 12 | 2019 I Peter Paľonder

Pred niekoľkými týždňami prebehla slovenskými médiami informácia, že Slováci budú tankovať od januára 2020 nový benzín E10 obohatený o biozložku, ktorý by mal postupne úplne nahradiť doterajšie palivo s označením E5.


Odborníci poukázali na to, že nové palivo môže byť ohrozením pre staršie motory bez lambda-sondy. V tejto súvislosti sa u nás najviac spomínala Škoda Felícia. Zoznam ohrozených áut je však v západnej Európe omnoho dlhší. Správu priniesol spravodajský portál welt.de. Podľa neho je toto len začiatok.


Nemci tankujú benzín E10 už od roku 2011 a plánujú postupne v Európe znova zatlačiť na zmenu legislatívy, aby dosiahli ešte nižšie emisie. Dôkazom o tom sú štúdie Technickej univerzity vo Viedni. Tím tamojších odborníkov, pod vedením Bernharda Geringera, zdokumentoval pri využití benzínu E20 zníženie emisií CO2 takmer až na polovicu. Nový benzín E20 má preto postupne úplne nahradiť nie len doterajšiu E5 ale aj pre nás novú E-desiatku.


Netreba pripomínať, že nová prezidentka Európskej Komisie, Ursula von der Leyen, sa veľmi dôsledne zasadzuje za znižovanie emisií. Súčasná legislatíva EÚ dovoľuje nateraz používať palivá s obsahom biozložky max. 10%. Posunutie tejto hranice však bude v Európe pravdepodobne len otázkou času. Do zoznamu áut, ktoré budú mať problém, preto určite pribudnú aj ďalšie.


Podľa nemeckého Autoclubu ADAC sa očakávajú problémy v niektorých typoch starších Volkswagenov, Mercedesov a spomína sa už aj Mazda 121.


Dráma na diaľnici. Kamión sa zvalil na auto
21 | 12 | 2019 | Gabriel Matta