Progresívna Budapešť: Chcú zaviesť daň zo zápchy, zabudli, že zákon by nespĺňali ani mestské autobusy!
Budapešť plánuje do piatich rokov zaviesť takzvanú daň zo zápchy a zároveň obmedziť vjazd naftových áut do centra Budapešti - uviedol Dávid Dorosz, zástupca primátora zodpovedný za klimatickú ochranu, v správach maďarskej televízie RTL.
Gergely Karácsony, budapeštiansky primátor, sa chce obyvateľov mesta na zavedenie "dane zo zápchy" najskôr spýtať v referende. Podľa vyhlásenia Úradu maďarskej vlády, vláda zatiaľ nepodporila ani nepodporí zavedenie dane z dopravnej zápchy.
Erdoganova návšteva Budapešti za nezaobišla bez protestov
Proti tohto týždňovej návšteve tureckého prezidenta Erdogana v Budapešti protestovalo veľké množstvo demonštrantov. Podľa maďarského korešpondenta mnohí so sebou priniesli kurdskú vlajku a dav skandoval výkriky: „Erdogan je terorista“. Ďalším hitom...
Čítať ďalej
09 | 11 | 2019
|
redakcia / TASR
Ak by primátor Gergely Karácsony trval na zavedení dane, tak to musí prediskutovať s mestským zastupiteľstvom, následne to musí prerokovať Rada pre rozvoj hlavného mesta a aj parlament.
Hlavné mesto by malo zaviesť tento poplatok, pretože je viazané voči Európskej únii z čias bývalého primátora Gábora Demszkyho. Bola to totiž podmienka v prípade dotácií na výstavbu 4. linky budapeštianskeho metra.
V súčastnosti maďarský zákon zakazuje miestnym samosprávam (v prípade automobilov) zaviesť poplatok za používanie ciest, iba štát má v tomto prípade právo účtovať poplatky.
János Volner, nezávislý poslanec poukázal na problematiku vykázania dieselových vozidiel z niektorých častí mesta, pretože takmer tretina budapeštianskych automobilov sú dieselové autá.
Neuvádza sa ani diferenciácia na základe životného prostredia, čo naznačuje, že nechcú skúmať, či má konkrétne vozidlo filter pevných častíc alebo nie.
„Zároveň otázne je, aký bude osud viac ako 4100 autobusov s dieselovým motorom v Budapešti? Budú tiež zakázané?“ dodal hovorca.