Ako sa feministkám podarilo prerušiť slávnu tradíciu vďaka pochybnostiam o dobrom mene spoločnosti
Už je to isté. Značka Victoria's Secret prestane so svojimi tradičnými prehliadkami spodnej bielizne. Zrušenie predstavení „anjelov“ oznámil finančný riaditeľ spoločnosti L Brands Stuart Burgdoefer. Uviedol portál Life.ru.
Oficiálne sú podľa Burgdoefera za zrušením ekonomické dôvody. Prehliadky údajne v poslednom období nemali vplyv na predajnosť spodnej bielizne Victoria's Secret. Podľa všetkého ale ide len o zachovanie si tváre vo svetle nepriaznivých okolností.
Za zrušením obľúbených prehliadok je zrejme omnoho viac. Počas celého roka sa totiž súbežne rozvíjali dva veľké škandály. Feministky požadovali, aby spoločnosť prestala presadzovať iba štíhle modelky. A majiteľ značky navyše čelí obvineniu zo sexuálneho škandálu.
V USA bol totiž zatknutý Jeffrey Epstein. Ten dodával neplnoleté dievčatá vplyvným politikom, úradníkom a podnikateľom. Ukázalo sa, že Epstein bol priateľom majiteľa spoločnosti Leslie Wexnera. A niektoré večierky sa mali dokonca uskutočňovať v jeho rezidencii.
Útoky hnutia „pozitívne telo“ a obvinenie z pedofílie začali postupne predierať predtým nedobytnú loď slávnej značky Victoria's Secret. Vyšetrovanie sexuálneho škandálu zatiaľ ale neprinieslo konkrétne dôkazy.
Feministky majú svoj jasný cieľ. Uplynulý rok po celom svete burcovali za „telopozitívny“ prístup. Teda, aby sa na predvádzacom pódiu ukázali dámy všetkých možných tvarov i veľkostí.
Normy stanovené pred niekoľkými desaťročiami, teda 90 x 60 x 90, sa už prežili. Značky sa teraz snažia ukázať, že žena je krásna i bez nich. Napríklad Rihanna v reklamných kampaniach svojej spodnej bielizne Savage x Fenty ukazuje ženy od veľkosti XS po XXL. Kim Kardashian podobne. Dokonca z 58-ročnej bývalej väzenkyne, ktorej pomohla na slobodu, urobila tvár svojej značky spodnej bielizne. A ideálne „anjelské telá“ Victoria's Secret tak zrazu pôsobia staromódne.
Feministky a zástancovia postoja „každé ženské telo je pekné“ spočiatku chceli len zmenu modeliek na pódiu.
Možno by to bolo aj správne. Prečo by však slávna značka mala meniť svoju filozofiu na základe vonkajšieho tlaku? Ide predsa o jej peniaze. A o jej peknú tradíciu. A obecenstvo si krásnu zmyselnú rozprávku predsa obľúbilo. A „pozitívnych tiel“ je všade naokolo aj tak dosť ...
Victoria's Secret si preto zaslúžili uznanie. Jednoducho zrušila šou. A ľudia si prehliadky budú pamätať také, aké boli za slávnych čias. S „ideálnymi anjelmi“.