Poisťovňa v reklame propaguje "nerodinu" dvoch mužov s deťmi - na LGBT lobby upozornil aj Dankov poradca
23 | 10 | 2019 I René Skalný
Poisťovňa Wüstenrot nedávno zverejnila pomerne nelogický reklamný vizuál. Zdá sa, akoby cieľom najnovšej kampane komerčnej spoločnosti nebolo ani tak predať konkrétny finančný produkt alebo službu. Leitmotívom reklamného vizuálu je totižto pár dvoch mužov, ktorí sa (snáď so svojimi?) deťmi chystajú na dovolenku. Slogan hovorí o poistení pre "nerodiny".

Keďže slovenčina takéto slovo nepozná, dá sa predpokladať, že marketéri spoločnosti v lepšom prípade provokujú konzervatívneho zákazníka, v tom horšom, skryto podsúvajú agendu LGBTI lobby a adopcie detí pármi rovnakého pohlavia.

LGBTI mimovládky chceli od ministerky kultúry zrušiť druhé kolo grantov, ohrozili tým postihnuté deti
24 | 05 | 2019 | Peter Králik/TASR


Samozrejme, mohli by sme sa robiť hlúpymi a tvrdiť, že sa jedná napr. o dvoch bratov, ktorí sa k moru vybrali so svojimi deťmi. Na to je ale celá reklama ladená príliš tendenčne. Faktom zostáva, že lacná politická agitka, či akési "angažované umenie" do reklamy komerčnej poistovne jednoducho nepatria.

Zdroj: Facebook


Na súvislosti nedávno upozornil aj Lukáš Machala, poradca predsedu NRSR, Andreja Danka vo svojom videu. Machala za reklamou vidí "neoliberálny útok na tradičnú rodinu". Celé video si môžete pozrieť tu.

Napriek tomu, že reklama nepochybne provokuje s cieľom spropagovať cestovné poistenie, ktoré sa dá (okrem rodičov) uzavrieť aj pre tretie osoby, autori sa netaja úmyslom "politického školenia" spoločnosti. Ako uvádza reklamná agentúry JANDL, ktorá je autorom prvoplánového vizuálu;

"Dáva to zmysel, keďže dnes je už bežné, že ľudia spolu žijú „nadivoko“ aj s deťmi, dokopy sa dávajú partneri s potomkami z predošlých vzťahov, a výnimkou nie sú samozrejme ani vzťahy rovnakého pohlavia.

"V súlade s vizuálnou identitou komunikácie Wüstenrot sme pripravili kampaň, ktorá ľuďom v štýle bulvárnej titulky oznamuje „šokujúcu“ informáciu, že rodinné cestovné poistenie môžu uzavrieť už aj nerodiny a tak to má byť." Dodávajú marketéri a lgbti aktivisti v jednom.